بغداد در قبال دریافت حقابه دجله و فرات اجازه حمله به پ.ک.ک در قندیل را به ترکیه می‌دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق با اشاره به توافق پنهانی میان ترکیه و عراق، گفت که دولت عراق در قبال دریافت حقابه خود از رودهای دجله و فرات، به ترکیه اجازه می‌دهد از خاک این کشور برای حمله به پ.ک.ک در قندیل استفاده کند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24 ، اسکندر وتوت در گفتگو با سایت الغد پرس، گفت که مقابله با حضور پ.ک.ک در قندیل نیازمند هماهنگی میان ارتش عراق و ترکیه است و آنکارا و بغداد در این زمینه به صورت پنهانی وارد توافق شده اند و این توافق همکاری های میان دو طرف را گسترش می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق افزود دولت عراق در قبال دریافت حقابه خود از آب رودهای دجله فرات از سوی ترکیه، در مورد حمله ترکیه به پ.ک.ک در قندیل با این کشور هماهنگی می کند و فرماندهان عالی ارتش عراق اهمیت و حساسیت ورود نیروهای ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان را درک می کنند.

در همین حال مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، پس از سفر فرمانده ستاد عملیات ترکیه به بغداد، اعلام کرد که ارتش این کشور، پس از پایان عملیات حمله به عفرین، با کمک عراق در ماه های آینده، طی عملیاتی مشترک به نیروهای پ.ک.ک در کوه قندیل حمله می کند.

کد خبر 55195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha