از آغاز آتش‌بس تاکنون 33 غیرنظامی در عفرین کشته شده اند

سرویس سوریه- شورای سلامت کانتون عفرین از کشته شدن بیش از ۳۰ غیرنظامی در این منطقه از آغاز آتش بس در سوریه خبر داد. به این ترتیب شمار غیرنظامیان قربانی حمله ترکیه از ۲۰۰ کشته فراتر رفت.

به گزارش کردپرس به نقل از هاوار نیوز، "آنجلا رشو"، رئیس مشترک شورای سلامت کانتون عفرین عصر امروز (یک شنبه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از زمان تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری فوری آتش بس در سوریه در روز ۲۴ ماه گذشته میلادی تاکنون، ۳۳ غیرنظامی شامل ۱۷ مرد، ۱۶ زن و یک کودک در نتیجه حملات ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری وابسته به آن به این منطقه، جان خود را از دست داده اند و ۳۶ غیرنظامی دیگر شامل ۲۹ مرد، شش کودک و یک زن نیز زخمی شده اند که ۱۵ مورد آنها قطع عضو می باشد.
رئیس شورای سلامت عفرین در این کنفرانس خبری در رابطه با آمار غیرنظامیان قربانی حمله ارتش ترکیه و هم پیمانان آن به این منطقه که از 20 ژانویه گذشته تاکنون ادامه دارد، تاکید کرد که شمار کشته ها به ۲۱۶ نفر شامل ۱۵۹ مرد، ۲۸ کودک و ۲۵ زن افزایش یافته در حالی که تعداد زخمی ها نیز به ۴۶۳ مرد، ۸۲ زن و ۷۶ کودک و در مجموع ۶۲۱ نفر رسیده است.
به گفته رشو، حملات ارتش ترکیه باعث افزایش آسیب های روانی به زنان و کودکان شده و غیرنظامیان را نیز وادار به خروج از روستاهای خود و فرار به روستاهای امن منطقه کرده است.

کد خبر 54908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha