ارتش ترکیه در سه روز نبرد هیچ دستاوردی نداشته است

سرویس سوریه- ارتش دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ارتش ترکیه علی رغم حملات هوایی گشترده در سه روز نبرد قادر به پیشروی نبوده و برای اهداف تبلیغاتی دست به انتشار اخبار کذب می زند.

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، فرماندهی کل ارتش دموکراتیک سوریه اعلام کرد ارتش ترکیه علی رغم حملات هوایی گستردۀ خود، پس از سه روز حمله نتوانسته است پیشروی کند و اخبار کذب و تبلیغاتی در خصوص جنگ عفرین منتشر می کند.

نیمه شب گذشته ارتش دموکراتیک سوریه دربارۀ حملۀ ارتش ترکیه به کانتون عفرین در کردستان سوریه بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: «حمله به نیروهای ارتش ترکیه و مزدوران آنها بدون وقفه ادامه دارد. اگر چه این تجاوز در زمین هیچ گونه پیشروی نداشته است، اما حکومت ترکیه ادعا می کند ارتش اشغالگرش 8 کیلومتر وارد محدودۀ عفرین شده است. برعکس، درگیری های شدیدی میان مبارزان ارتش دموکراتیک و ارتش غاصب ترکیه و مزدورانش در خط مرزی در جریان است.»

در این بیانیه ادعا شده است در حملۀ صبح دوشنبه به مواضع ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه، در یک نقطه شش و در یک نقطۀ دیگر تعداد نامعلومی از نیروهای ترکیه و ارتش آزاد کشته شده اند.

بر اساس این بیانیه همۀ تلاش های ارتش ترکیه و متحدانش که از شمال، شرق و غرب کانتون عفرین به منظور نفوذ به آن صورت گرفته، ناکام مانده است.

این بیانیه می افزاید: «در این درگیری ها سه دستگاه تانک ارتش ترکیه منهدم شده و 40 تن از سربازان ترک و ستیزه جویان ارتش آزاد کشته شده اند... و درگیری در روستاهایی که ارتش ترکیه ادعا می کند به تصرف خود در آورده است، ادامه دارد. در امتداد مرزهای کانتون عفرین نیروهای ارتش دموکراتیک، YPG، YPJ، آسایش، دفاع خودی و دفاع مدنی، دوش به دوش هم مقاومتی تاریخی از خود نشان می دهند.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha