مجلس عراق حاضر به پذیرش سهم 17 درصدی کُردها از بودجه کشور نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق گفت که علیرغم تلاش نمایندگان کُرد، نمایندگان دیگر جریان های سیاسی مجلس حاضر به پذیرش سهم 17 درصدی اقلیم کردستان از بودجه عمومی 2018 عراق نیستند.

به گزارش کردپرس، زانا روستایی در گفتگو با سایت خبری دواروژ اعلام کرد که نمایندگان کرد در مجلس عراق در تلاش برای گنجانیدن سهم 17 درصدی اقلیم کردستان از بودجه عمومی 2018 عراق در لایحه بودجه هستند و در حال حاضر لایحه بودجه به هیئت دولت بازگردانده شده است.

نماینده جماعت اسلامی در مجلس عراق افزود که نمایندگان دیگر احزاب عراقی در مجلس این میزان بودجه را برای اقلیم بیش از نیاز واقعی آن دانسته و حاضر نیستند که به آن رای بدهند و برای تعیین سهم 17 درصدی خواستار ارائه آمار دقیق ساکنین اقلیم و انجام دادن سرشماری از جمعیت آن هستند، اما انجام سرشماری در شرایط کنونی با توجه به بحران اقتصادی اقلیم و تنش با دولت مرکزی، انجام پذیر نیست.

وی اشارە کرد که در حال حاضر تنها آمار قابل استناد، آمار و اطلاعات موجود در وزارت برنامه و بودجه اقلیم کردستان است که بر اساس آن، مردم اقلیم کردستان 13 درصد جمعیت عراق را تشکیل می دهند.

همچنین گفت که جریان های سنی مجلس نیز از لایحه بودجه 2018 عراق انتقاد کرده و بر این باور هستند که هیچ بودجه ای برای بازگشت آوارگان و بازسازی شهرهای جنگ زده و آسیب دیده تعیین نشده است.

کد خبر 50825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha