گاز مناطق جوانرود، قصرشیرین و ثلاث باباجانی وصل شد

سرویس کرمانشاه- سخنگوی شرکت ملی گاز از وصل شدن گاز مناطق جوانرود، قصرشیرین و ثلاث باباجانی خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ مجید بوجارزاده در گفت‌و‌گو با شانا، با اشاره به اینکه گاز مناطق جوانرود، قصرشیرین و ثلاث باباجانی وصل شده اما در سرپل‌ذهاب به دلیل تخریب فراوان ساختمان ها به ویژه در مسکن مهر امکان وصل مجدد گاز تا زمان حضور مردم در منازل وجود ندارد.گفت: به همراهی آقای عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و آقای مومنی، مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز، در منطقه سرپل ذهاب به بررسی وضعیت گازرسانی به منازل و ساختمان ها پرداخته ایم.
وی افزود: گازرسانی به سایر مناطق زلزله زده انجام شده اما در سرپل‌ذهاب که بیشترین میزان تخریب را داشته هنوز وصل گاز انجام نشده، به ویژه در مسکن مهر که به طور کامل تخریب شده است.
بوجارزاده با تاکید بر اینکه ساختمان های سرپل‌ذهاب باید ایزوله شوند، ادامه داد: تیم های نشت‌یابی شرکت ملی گاز کار خود را انجام داده اند و از سلامت شبکه انتقال و گازرسانی تا پشت علمک ها در سرپل‌ذهاب نیز اطمینان یافته ایم، اما برای وصل گاز به داخل منازل باید مردم در خانه هایشان حضور داشته باشند تا با همراهی نمایندگان سازمان نظام مهندسی وصل گاز انجام شود که متاسفانه به دلیل تخریب فراوان، مردم نیز از ساختمان‌ها خارج شده اند.
سخنگوی شرکت ملی گاز دلیل تاکید بر حضور مردم در منازل را بررسی نشت یابی پس از مسیر علمک به سمت داخل منازل اعلام کرد و ادامه داد: در مناطق قصر شیرین، جوانرود و ثلاث باباخانی گاز منازل به طور کامل وصل شده و اگر مناطق در نقطه کور هستند که گازشان وصل نشده با اطلاع رسانی مردم بلافاصله مورد بررسی نشت یابی و وصل گاز قرار می گیرند.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز اعلام کرد: تیم های عملیاتی که روز گذشته در جلسه مدیریت بحران کرمانشاه مشخص شده بودند فعالیت خود را آغاز کرده اند و ستادهای معین از اصفهان، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، لرستان و همدان آنان را همراهی می کنند.

در پی وقوع زلزله در مناطق غربی کشور، بلافاصله گازرسانی به شهرهای زلزله زده با هدف جلوگیری از وقوع حوادث ثانویه متوقف شد و تیم های عملیاتی گاز استانی فعالیت خود را جهت بررسی نشت یابی و اطمینان از سلامت شبکه انتقال و گاز رسانی آغاز کردند که عصر روز گذشته این فعالیت ها با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و سایر مسئولان مربوطه در کمیته بحران کرمانشاه صورت جدی تری به خود گرفت.

وصل خانه به خانه گاز در جوانرود وثلاث باباجانی

در پی بروز زلزله اخیر در استان های غربی کشور جلسه کمیته بحران شرکت گاز استان کرمانشاه در این شهر با حضور اعضای کمیته بحران، حمید رضا عراقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان، مدیر منطقه عملیات و استان های معین برگزار شد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه پس از نشت یابی و اطمینان از نبود مشکل احتمالی، هم اکنون شبکه گاز سرپل ذهاب گاز دار شده است ولی پس از اطمینان از عدم مشکل و تایید سازمان نظام مهندسی، گاز خانه ها وصل خواهد شدگفت : به علت رعایت استانداردهای فنی و ایمنی از سوی شرکت ملی گاز ایران شاهد بروز حوادث ثانویه در شبکه های گاز استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر نبوده ایم و در حال حاضر الویت اصلی نشت یابی شبکه ها جهت وصل مجدد گاز مشترکین در کمترین زمان ممکن است.
وی افزود: مهمترین نکته ای که در حال حاضر بایستی با توجه و دقت بسیار زیاد انجام شود وصل کردن ایمن گاز منازل است چرا که ممکن است به علت زلزله اخیر اشکالاتی در اتصالات وسایل گاز سوز و گرمایشی، لوله های گاز داخل منزل، لوله های دودکش و بخاری و سایر بخش ها ایجاد شده باشد که نیاز به بررسی مجدد این موارد می باشد تا خدای ناکرده حوادث ناگوار جان مشترکین را تهدید نکند لذا عجله کردن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
به گفته عراقی، مردم نیز نباید بدون هماهنگی و حضور ماموران امداد گاز و تایید نظام مهندسی به هیچ وجه شخصا اقدام به وصل گاز و دستکاری تجهیزات گازی نکنند.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام گروه های معین از استان های اصفهان، همدان، مرکزی، کردستان، لرستان، ایلام و تهران به منطقه افزود: همه این گروه ها با تجهیزات کامل در محل حادثه جهت تسریع در امر گاز رسانی حاضر هستند و ان شاءالله با آرامش و در اسرع وقت نسبت به تعمیر علمک ها و سایر بخش ها اقدام خواهند کرد.
معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این که در جوانرود 16 هزار، سرپل ذهاب 16 هزارو ثلاث باباجانی 6 هزار مشترک گاز طبیعی هستند و پس از زلزله شب گذشته در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین حادثه علمک ها به علت ریزش آوار ساختمانی به وقوع پیوسته است افزود: هم اکنون در جوانرود و ثلاث باباجانی گرو ه های اعزامی در محل ها حضور دارند و پس از اتمام عملیات نشت یابی، گاز تا علمک ها وصل شده و به محض حضور مردم در منزل و اطمینان از عدم نشتی در داخل منزل گاز آن ها وصل می شود. همچنین در سرپل ذهاب نیز پس از نشت یابی خطوط، گاز به شبکه تزریق شده و به محض کسب اطمینان از حضور هموطنان در منزل و حصول اطمینان از عدم مشکل علمک و نشتی داخلی، گاز مشترکین وصل می شود.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در پایان افزود: با توجه به مسئولیت سازمان نظام مهندسی در تایید عدم مشکل لوله کشی داخل منازل لازم است تیم های کارشناسی این سازمان به فوریت وارد عمل شده و همکاری و نظارت لازم را با شرکت ملی گاز ایران به عمل آورند.

مسئولیت شرکت ملی گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی سنگین‌تر است
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از سلامت شبکه انتقال و گازرسانی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: کار شرکت ملی گاز برای وصل دوباره گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی دشوارتر است.
حمیدرضا عراقی درباره اقدام‌های شرکت ملی گاز در مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: پس از وقوع این حادثه کار شرکت ملی گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی سخت‌تر بود زیرا گازرسانی که به صورت استاندارد راه اندازی شده بود متوقف شد و اکنون باید با طی مراحلی دوباره وصل شود، این در حالی است که ما با منازل خالی و تخریب شده روبه‌رو هستیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه شبکه گازرسانی با مشکلی مواجه نشده اما در بسیاری از ساختمان‌ها شبکه های داخلی خانگی از بین رفته است، حتی اگر ظاهر شبکه نیز سالم باشد ممکن است در داخل منازل با نشتی گاز روبه‌رو شویم به همین دلیل هنگامی که بخواهیم گاز هر خانه را از پشت علمک به داخل خانه وصل کنیم باید نمایندگان سازمان نظام مهندسی نیز حضور داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز از تشکیل تیم‌های عملیاتی در بخش‌های نشت‌یابی، تعمیرات نشت یابی، مشخص کردن علت تخریب و تیم اصلاح خرابی‌ها خبر داد و اظهار کرد: در هر کدام از این گروه‌ها، نمایندگانی از استان‌های معین ایلام، آذربایجان غربی، اصفهان، اراک و لرستان حضور یافته‌اند.
عراقی با بیان اینکه بیشترین میزان تخریب در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی رخ داده ، ادامه داد: گاز خانه‌هایی که قابلیت استفاده از گاز طبیعی را داشته باشند وصل می‌شود اما خانه‌هایی که تخریب شده‌اند و علمک آنها نیز از بین رفته بعید است به زودی بتوانند از گاز بهره مند شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر سلامت خطوط انتقال گاز و شبکه گازرسانی، درباره پالایشگاه گاز ایلام توضیح داد: این پالایشگاه دچار یک تخریب بسیار جزئی شده بود به همین دلیل آن را از مدار خارج کردیم اما عصر دیروز فعالیتش ازسرگرفته شد و گاز منطقه را تامین می کند.

کد خبر 48239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha