4870 نفر در سنندج قرنطینه هستند/ ۱۷ هزار نفر طی ۲ ماه قرنطینه شدند

سرویس کردستان- رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۸۷۰ مبتلا به کرونا در سنندج در منازل و اماکن مختلف قرنطینه هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جهانبخش یوسفی ظهر امروز در جلسه قرارگاە عملیاتی ستاد ملی مبارزە با کرونا که با حضور وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز چهار هزار و ۸۷۰ مبتلا به کرونا در سنندج در منازل و اماکن مختلف قرنطینه هستند، افزود: طی مهر و آبان ۱۷ هزار مبتلا به کرونا در این شهر قرنطینه شدند که ۱۴ هزار نفر آنان اطرافیان در تماس با مبتلایان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کردستان و سنندج دارای وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا است، افزود: در حال حاضر ۸۱۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۴۵۵ نفر آنان در مراکز درمانی سنندج هستند.

رییس مرکز بهداشت سنندج به افزایش مراکز منتخب بهداشت این شهر از ۲ به سه مورد اشاره و اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و افراد مشکوک، از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی هم استفاده می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه کار اطلاع‌رسانی در زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و محلات انجام می‌شود، یادآور شد: ۱۸۸ گروه در سنندج طی ماه‌های مهر و آبان به بازرسی از یک هزار و ۲۰۰ مکان عمومی پرداختند که ۲۰۰ اخطاریه و ۹۴ پلمب، از نتایج این بازرسی‌ها بود.

وی با انتقاد از عدم همکاری اصناف در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بستن مغازه‌ها در ساعت ۱۸ گفت: نقص سامانه ۴۰۳۰، عدم استفاده از ماسک در مناطق حاشیه شهر به دلیل ناتواتی مالی و کمبود تعداد اکیپ‌ها برای بازرسی از اصناف، از جمله مشکلات موجود است که باید اقداماتی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج خواستار اعمال جرائم جایگزین برای اصناف متخلف شد و اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود برای اصنافی که دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، از تخفیف یا معافیت مالیاتی برخوردار شوند و برای واحدهای صنفی متخلف نیز جرائم مالیاتی در نظر گرفته شود.

کد خبر 459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha