اقلیم کردستان عراق دیگر مخاطب ما نخواهد بود/ اقلیم کردستان آینده و امنیت کردها را به خطر می اندازد

سرویس ترکیه – مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با تاکید بر این که اقلیم کردستان عراق را دیگر مخاطب خود قرار نخواهیم داد عنوان کرده است: بارزانی با رفراندومی که برگزار کرده است امنیت و آینده کردها را به خطر می اندازد

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عراق عنوان کرده است: یک مدیریتی را که تا کنون تمام هشدارهای دوستانه ما را نادیده گرفته است از این به بعد به عنوان مخاطب ما نخواهد بود. سخن من با برادران کردمان نیست با مدیریت {اقلیم کردستان عراق} است. ما در زمان صدام حسین هم در کنار کردهای عراق بودیم. کردهای ادلب نیز خواستار این رفراندوم نبودند. برای ماندند بر سر قدرت آینده منطقه و کردها را با تهدید روبه رو می کنند. مخاطب ما از این به بعد بغداد است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: هر گونه مطالبه بغداد را با جدیت بررسی خواهیم کرد. هنوز دیر نشده است. باید از اشتباهات بزرگ دست برداشت. ما به این مدیریت بارها تاکید کردیم که امنیت و آینده برادران کردمان را به خطر می اندازید. تهدیدات از کجا و چگونه خواهند آمد را یک به یک به بارزانی گوشزد کردیم. ولی حرص، طمع، رانت و مقام جلوی عقل را می گیرد. باید ببیند که این کارها اینگونه پیش نمی رود و خواهند دید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha