گزارش کردپرس از اختتامیه یک جشنواره؛ تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره شبدیز به" ارومیه رسید/ رونمایی از پوستر فیلم کوتاه تهران

سرویس کرمانشاه- مراسم اختتامیه پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای فیلم شبدیز در کرمانشاه با معرفی نفرات برتر در دو بخش فیلم و عکس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مراسم اختتامیه پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای فیلم شبدیز در کرمانشاه عصر امروز شنبه (25 شهریورماه) با حضور جمعی ازمسئولین استانی و با معرفی نفرات برتر در دو بخش فیلم و عکس به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که با حضور 11 استان کشور از 22 شهریور ماه در کرمانشاه آغاز به کار کرده بود، در بخش فیلم؛ 51 فیلم داستانی، 10 فیلم مستند و 11 انیمیشن که به مرحله نهایی راه یافته بودند، به نمایش درآمدند. در بخش عکس نیز 54 قطعه عکس به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند و در قالب یک نمایشگاه در تالار انتظار شهر کرمانشاه به نمایش درآمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه: امور اجرایی کارهای فرهنگی به هنرمندان واگذار شود

حجت السلام رحیم جعفری با بیان اینکه کرمانشاه امروز پس از 22 سال میزبان جشنواره منطقه ای سینمای جوان شبدیز شده است، اظهارداشت: سینمای ایران در سالهای آخر دولت دهم قفل شد و یا به معنایی دیگر تعطیل شد.

وی ادامه داد: این قفل با حضور دولت یازدهم با یک نگاه عمیق و اجرایی شکسته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح داشت: از سال سوم فعالیت دولت تدبیر و امید، هم در بحث حمایت، هم تولید و هم در بحث اکران شاهد رونق خوبی در صنعت سینما بودیم.

وی با بیان اینکه کل درآمد حاصل از فروش بلیط های سینما طی 6 ماه اول سال 94 به بیش از 100 میلیارد تومان رسید، گفت: این رقم معادل درآمد تمام 4 سال دولت دهم بود.

جعفری صنعت سینما را در دنیا و بویژه در کشورهای اروپایی یک صنعت پیشرو با درآمدزایی بالا توصیف کرد و افزود: در دولت یازدهم سه راهبرد تاثیر گذار باعث رونق صنعت سینما شد که اولین آن، ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری بود که البته این راهبرد در دولت دوازدهم نیز باید ادامه پیدا کند.

وی واگذاری امور اجرایی مربوط به کارهای فرهنگی را به خود هنرمندان و صاحبان اصلی هنر و نیز ورود بخش غیر دولتی به فرهنگ و هنر را دو راهبرد دیگر تاثیر گذار دولت یازدهم ذکر کرد.

به گفته این مسئول این سه راهبرد تنها با سه عنصر همت بلند، انگیزه و پیگیری مجدانه حاصل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر لزوم قوی شدن محتوای فیلم نامه ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استان کرمانشاه باید بصورت مستمر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از دیرباز مرکزیت غرب کشور را داشته است، متذکر شد: یکی از اولویت های ما تدارک دیدن جشنواره های دائمی برای استان است.

جعفری در پایان یادآورشد: هرچه به هویت خود اتکا کنیم و به آن توجه داشته باشیم، قطعا تهاجمات فرهنگ غرب کمتر تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس انجمن سینمای جوان ایران: مهمترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه جشنواره تهران است

موسوی نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر این مطلب که استان کرمانشاه ظرفیت های فراوانی در حوزه فیلم کوتاه دارد، اظهارداشت: مهمترین ظرفیت آن هنرمندان برجسته این استان هستند.

وی تاکید کرد: فیلم کوتاه در استان کرمانشاه ریشه دارد و هنرمندان خوبی نیز از این رشته در این استان بر خاسته اند.

رئیس انجمن سینمای جوان ایران تصریح داشت: یکی دیگر از ظرفیت های فیلم کوتاه در این استان، مخاطبان آگاه آن است. که باید روی این مخاطبان سرمایه گذاری کرد.

وی به برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این جشنواره مهمترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه است.

موسوی در پایان خواستار حضور فعالتر و بیشتر بخش خصوصی در ساخت فیلم های کوتاه شد.

آثار برتر جشنواره منطقه ای فیلم شبدیز معرفی شدند

در ادامه این مراسم، آثار برتر جشنواره منطقه ای فیلم شبدیز در هر دو بخش فیلم و عکس معرفی شدند .

در بخش فیلم آثار زیر موفق عناوین برتر جشنواره را کسب کردند:

در بخش پژوهش فیلم مستند؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی به دلاور دوستائیان از قزوین برای فیلم "هینی مینی".

در بخش فیلمنامه؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امید وفایی از ملایر برای فیلم "سزارین" و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به احمد میرهاشمی از کرج برای فیلم "آن سوی خیابان".

در بخش تصویر برداری؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به اصغرلایی از کرمانشاه برای فیلم"تروفه" و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به پیمان عباس زاده برای فیلم "آرا" از ارومیه.

در بخش تدوین؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی مشترکا به هادی احمدی از بانه برای فیلم "داداسلطنه" و باران سرمدی از همدان برای فیلم "کلینر".

در بخش صدا؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مجید هاشمی پور و آرش قاسمی از همدان برای فیلم "آلان".

در بخش بهترین فیلم پویانمایی؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به جلال نعیمی از کرمانشاه برای فیلم "هراس" و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آذر منصوری از سنندج برای فیلم "طناب".

در بخش بهترین فیلم مستند؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی به هادی احمدی از بانه برای فیلم "داداسلطنه".

در بخش بهترین فیلم تجربی؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی مشترکا به سید وحید حسینی نامی از تبریز برای فیلم "کل به جزء" و سامان آریان پور از کرمانشاه برای فیلم "بازی روی ماه".

در بخش بهترین فیلم داستانی؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی به امیرضا جلالیان از قزوین برای فیلم "خروس ها".

در بخش استعداد جوان؛ تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محمدرضا میقاتی از همدان برای فیلم "کلینر".

جایزه بزرگ جشنواره فیلم شبدیز به "آرا" از ارومیه رسید

در بخش فیلمنامه ها؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به پویا نبی از زنجان برای فیلمنامه "گزارش یک مرگ"، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عطا مجابی از قزوین برای فیلمنامه "دند"، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به یوسف یزدانی از اردبیل برای فیلمنامه "یک روز آبی"، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نواب محمودی از لاهیجان برای فیلمنامه "مشما مشکی".

در بخش اقتباسی؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به گیتی باقری از قزوین برای فیلمنامه "قاب خالی" و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اشکان چاوشی از کرمانشاه برای فیلمنامه "سلامون".

و در پایان بخش فیلم؛ جایزه بزرگ پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه شبدیز به یوسف کارگر از ارومیه برای فیلم "آرا" رسید.

"بخش عکس"
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مجتبی اسماعیل زاده از ارومیه برای عکس "مرگ تدریجی یک رویا". لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهری رحیم زاده از قزوین، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان بهترین استعداد جوان به صادق وثوقی نظر از کرمانشاه برای عکس "سردرگمی"، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدرضارجایی مقدم از کرمانشاه برای عکس "قدیم و جدید"، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به کاترین ملکی نظر از کرج برای عکس "نفس آخر"، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به قاسم فتحی از ارومیه برای عکس "در امتداد آسمان"، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عنوان بهترین مجموعه عکس به عبدالرضا کاکایی از کرمانشاه برای مجموعه عکس "زندگی مجازی".

همچنین در این مراسم از پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد.

کد خبر 44808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha