ضرب و شتم و بازداشت 20 تن از فعالان سیاسی معترض در استانبول

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه با حمله به جمعیت معترضان به بازداشت فعالان سیاسی، دست کم 20 فعال سیاسی دیگر را نیز بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، فعالان سیاسی و اعضای حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، فدراسیون انجمن های جوانان سوسیالیست (SGDF) و مجلس زنان سوسیالیست (SKM) امروز با تجمع در مقابل دادگاه استانبول در منطقه جاغلایان، خواستار آزادی فعالان سیاسی کرد و اعضای بازداشت شده این احزاب و گروه های سیاسی شدند.

چند روز پیش در 12 مارس نیروهای پلیس با حمله به خانه های فعالان سیاسی کرد و اعضای ESP و SGDF دست کم 9 تن از این افراد را بازداشت کردند. بنا بر گزارش مزوپوتامیا، شماری از فعالان سیاسی و اعضای این احزاب و سازمان های سیاسی امروز با تجمع در مقابل دادسرای چاغلایان که قرار بود فعالان سیاسی بازداشت شده در آنجا به دادگاه بروند، خواستار آزادی فوری بازداشتی ها شدند.

فعالان سیاسی با خواندن بیانیه ای در مقابل دادگاه چاغلایان اعلام کردند که بازداشت ها نمی تواند باعث ترس و ارعاب در جوانان انقلابی شود و آنها با تداوم مبارات انقلابی خود به این حملات پاسخ خواهند داد. آنها در حالی که شعار می دادند، توسط نیروهای پلیس محاصره شدند و پلیس مانع خواندن بقیه بیانیه شد. پلیس خبرنگارانی را که می خواستند خبر تهیه کنند از منطقه خارج کرد. خبرنگارانی که مقاومت کردند مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند.

پس از آن نیروهای پلیس وارد عمل شده و بسیاری از معترضان را مورد خشونت قرار داده و بازداشت کردند. دست کم 20 تن از معترضان جوان بازداشت شدند و همچنان از محل انتقال و نگهداری آنها خبری در دست نیست.

لازم به ذکر است که در حمله بامدادی پلیس به خانه های شمار زیادی از فعالان سیاسی در استانبول، آنکارا و آدانا، در 12 مارس دنیز آشه آکشار، الیف بایبورت، تانیا کارا، اوکان داناجی، سنم پکتاش، بیرکان پُلات، دنیز باغچه جی، کاآن پاپیلا، دوریم باریش با دستور دادستانی استانبول بازداشت شدند.

گفتنی است، با نزدیک شدن به زمان انتخابات، بازداشت فعالان سیاسی به ویژه فعالان سیاسی طرفدار حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) مانند ESP و SGDF افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 44014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha