امیدواری اقلیم کردستان به پیشرفت روابط با دولت مرکزی عراق

سرویس جهان- یکی از مقامات دولت اقلیم کردستان به نشریه عرب نیوز گفته است سفر محمد شیاع السودانی به اقلیم کردستان عراق می تواند نشانه خوبی برای توسعه روابط این منطقه در شمال عراق با دولت مرکزی و رفع اختلافات باشد.

به گزارش کردپرس، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دیروز سه شنبه 23 اسفند 1401 برای اولین بار پس از تصدی این پست به اقلیم کردستان سفر کرد تا ضمن دیدار با مقامات این منطقه با سفر به شهر سلیمانیه در نشستی پیرامون اوضاع عراق، اقلیم کردستان و منطقه شرکت کند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان شخصا به استقبال السوانی رفت. السودانی تمایل اقلیم کردستان برای افزایش همکاری را جدی دانست و مسرور بارزانی هم این سفر را در راستای اعتمادسازی برای حل مشکلات از جمله تلاش برای تصویب قانون نفت و گاز توصیف کرده است.

یکی از مقامات دولت اقلیم کردستان که نخواسته نامش فاش شود به نشریه نیو عرب گفته است سفر السودانی به اقلیم کردستان قعطا نیروی تازه ای به روابط میان اقلیم کردستان و بغداد خواهد بخشید.

این نشریه دیدار السودانی با مسعود، مسرور و نچیروان بارزانی و سپس سفر او به سلیمانیه برای دیدار با مقامات حزبی و دولتی در این استان را نشانه تمایل جدی دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفتگوی مستقیم دانسته است.

از جمله مسائل مورد اختلاف دو طرف، فروش و تقسیم درآمدهای نفت و گاز و بودجه عمومی عراق، آینده مناطق مورد مناقشه و مسائل نظامی بویژه در مرزها و مناطق مورد مناقشه عنوان شده است.

کد خبر 43991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha