پایگاه جهانی هورامان عنوان برتر همایش کشوری «به استقبال نوروز» را کسب کرد

به واسطه معرفی شایسته و اقدامات اثربخش مرمت و ساماندهی منطقه هورامان، در همایش کشوری «به استقبال نوروز»، پایگاه میراث جهانی هورامان به عنوان پایگاه نمونه و برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش کرد پرس، در دومین همایش «به استقبال نوروز» با حضور وزیر میراث فرهنگی و مسئولان کشوری، پایگاه میراث جهانی هورامان، به واسطۀ اهتمام در امر مرمت، حفاظت و ساماندهی و همچنین معرفی شایستۀ آن در مراسم «نوروزگاه ۱۴۰۱» از بین ۱۵۳ پایگاه میراث جهانی و ملی کشور به عنوان پایگاه نمونه و برتر کشور انتخاب شد.

در این مراسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پویا طالب نیا، به عنوان مدیر نمونۀ کشوری در حوزۀ پایگاه های میراث فرهنگی ایران تجلیل کرد.

با وجود گذشت یک سال از ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان، فعالیت های اثربخش در حوزه معرفی، تشکیل کارگروه های مردمی، حضور مستمر کارشناسان پایگاه برای ساماندهی و نظارت بر مرمت آثار تاریخی، توسعه فعالیت های پژوهشی و رسانه ای سبب شده این پایگاه در سطح کشوری مورد تقدیر قرار گیرد.

پرونده منظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی هورامان در 2 استان کردستان و کرمانشاه با ۱۰۶ هزار و ۳۰۷ هکتار عرصه و ۳۰۳ هزار و ۶۲۲ هکتار حریم پنجم تیرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان وسیع ترین اثر ثبت جهانی شده جمهوری اسلامی در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

کد خبر 43954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha