نیاز فوری ساکنان محلات کردنشین حلب به کمک‌های بشردوستانه

سرویس سوریه - «ولات مامو» رئیس مشترک شورای محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب ضمن تشکر از ابتکارات مدیریت خودگردان، هلال احمر کردی و کمک‌های بین‌المللی جهت کمک به زلزله‌زدگان اظهار داشت که آن کمک‌ها تنها بخشی از نیازهای ساکنان را برطرف کرد در حالی که نیازمندی‌های ساکنان این محلات به طور کامل رفع نشده است.

به گزارش کردپرس، «ولات مامو» رئیس مشترک شورای محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب از ابتکارات مدیریت خودگردان، هلال احمر کردی و کمک‌های بین‌المللی جهت کمک به زلزله‌زدگان قدردانی کرد و گفت که با آن کمک‌ها بخشی از نیازهای ساکنان برطرف شد اما نیازمندی‌های ساکنان این محلات به طور کامل رفع نشده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، ولات مامو خاطرنشان کرد که دولت دمشق اجازه انتقال مقداری از کمک‌های بشردوستانه را داد اما کمک‌های مهمی مانند آرد، سوخت، دارو و شیر برای کودکان، اجازه ورود به این محلات را پیدا نکردند.

مامو در ادامه توضیح داد که اکثر ساکنان ساختمان‌های بلند به مراکز تجمع مانند چادر‌ها، سالن‌ها، مساجد و مدارس نقل مکان کرده‌اند.

مامو از افزایش اسکان خانواده‌های هر دو محله در مراکز تجمع خبر داد و ادامه داد: «اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ خانوار در پناهگاه‌ها اسکان داده شده‌اند. خانواده‌هایی که ساختمان‌های بلند را ترک کرده و در خانه‌ها مستقر شده‌اند نیز نیاز به کمک دارند، زیرا اکثر خانه ها برای زندگی امن نیستند و برخی از این خانه‌ها در و پنجره ندارند.»

کد خبر 43948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha