اتحاد همه مردم لازمه برساخت قرن دوم جمهوری ترکیه است/حکومت ترکیه با  ادامه حمله به کردستان عراق مرگ را بر زندگی اولویت داد

سرویس ترکیه - اعضای مجمع HDP در نشست خود بر لزوم اتحاد بین آحاد مختلف مردم برای ساخت ترکیه ای جدید تأکید کردند.

به گزارش کردپرس، اعضای مجمع حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) روز گذشته در ساختمان مرکزی این حزب در آنکارا تشکیل جلسه دادند. در این نشست موضوعاتی از قبیل آمادگی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و پارلمان، تداوم کمک به زلزله زدگان و برخی دیگر از موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. در این نشست اختیار عمل کامل به اعضای شورای مرکزی تصمیم گیری و اجرایی برای شرکت در مبارزات انتخاباتی داده شد.

در بیانیه پایانی این نشست که در پایگاه رسمی HDP منتشر شده، با اشاره به بی تدبیری دولت در کمک به زلزله زدگان، و ایجاد خشم عمومی در جامعه آمده است: «ادامه عملیات زمینی و حملات هوایی ترکیه، علیرغم تصمیم KCK مبنی بر آتش بس در زمان فاجعه زلزله، نشان داد که دولت AKP-MHP به جای همبستگی، به تبعیض، به جای زندگی، به مرگ، و به جای یافتن راه حل بر جنگ افروزی اصرار دارد. ترکیه در شرایط بحران چندگانه قرار دارد که با فاجعه زلزله ابعاد بسیار گسترده تری پیدا کرد. با این حال با ایجاد راه حلی دموکراتیک برای مسئله کُرد می توان بر بحران های ساختاری- سیستماتیک فائق آمد.»

در این بیانیه با اشاره به این که اعلامیه منتشر شده از سوی HDP در سپتامبر 2021 با عنوان فراخوان برای دموکراسی، عدالت، و صلح، چارچوبی برای حل بحران های متعدد است، آمده است: «با روشن شدن تاریخ انتخابات، اهمیت حزب ما و ائتلافی که ایجاد کرده ایم بیش از پیش آشکار شده است. چشم انداز ما در انتخابات پارلمان این است که حتی یک رأی را نیز هدر ندهیم و بر روی داشتن بیشترین نماینده در پارمان هدف گذاری کنیم.»

مجمع HDP در این بیانیه بر روی متحد کردن آحاد جامعه اعم از زنان، جوانان، مردم با آیین ها و باورهای مختلف، افراد معلول، کودکان، کارگران، هویت‌های جنسیتی متفاوت، و همه اقشار اجتماعی با هدف ایجاد یک زندگی جدید در کنار هم تأکید کرد.

مجمع HDP همچنین با بیان این که «قرن دوم جمهوری ترکیه نقطه عطف دموکراسی مردمی و اولین روز ساختن یک زندگی جدید در برابر رژیم صد ساله تمرکزگرا، اقتدارگرا و سرکوبگری است که فاشیسم AKP-MHP در آخرین حلقه، نماینده تام آن بود» یک بار دیگر بر لزوم وحدت آحاد مردم و مبارزه مشترک آنها برای ساخت دوره جدید تاکید کرد.

اعضای مجمع HDP در پایان این بیانیه اختیار کامل را به شورای اجرایی مرکزی حزب برای هر گونه تصمیم گیری و عمل در راستای تحقق اهداف حزب در مبارزات انتخاباتی دادند.

کد خبر 43917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha