از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری ایلام تجلیل شد

سرویس ایلام - در آئینی که به همت ادارات کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام«ره»، اداره کل کمیته امداد و اداره کل بهزیستی استان و با حضور معاون استاندار ایلام و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد از فعالان خیر و احسان در حوزه های مراکز نیکوکاری، رسانه ها و خبرگزاری ها، خیریه ها و مراکز احسان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این آیین با عنوان اینکه شادی بخشی به جامعه مهم ترین تأثیر انفاق و نیکوکاری در جامعه است. گفت: کمک به دیگران بعنوان بهترین نوع نیکوکاری باعث رفع دغدغه های اصلی مردم و شادی بخشی به جامعه می شود.

حسنی با اشاره به اینکه انفاق و نیکوکاری پیشینه ای قوی و دراز در کشور ما دارد گفت:در حوادثی که در کشور بوجود می آید قشر نیکوکار از هر گروه و تشکل هایی وارد عرصه می شوند و نوعی هم گرایی در جامعه شکل می گیرد.

وی ادامه داد: انسان تا وقتی که توانایی دارد باید از فرصت توانایی خود برای انفاق و نیکوکاری در جامعه بهره گیری کند تا هم افراد جامعه از توانایی او برخوردار شوند و هم اینکه عایدات معنوی نیکوکاری نصیب خودش شود.

معاون استاندار ایلام با اشاره به ضرورت توانمندسازی نیازمندان گفت: باید سازو کارها و برنامه هایی توسط دستگاههای حمایتی تدارک دیده شود که عمده کمک به نیازمندان در راستای توانمندسازی آنان باشد و در این زمینه ظرفیت های بزرگی در استان و کشورمان وجود دارد.

حسنی با اشاره به مشکلات اجتماعی جامعه گفت: از آنجایی که افراد تحصیل کرده هم از مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می برند ادامه داد: نباید اجازه دهیم افراد تحصیل کرده، جوان و بیکار، به قشر نیازمندی در جامعه تبدیل شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی نیز با اشاره به خدمات این اداره کل در استان افزود: ستاد اجرایی در راستای محرومیت زدایی از جامعه پشتیبانی کننده دستگاههای حمایتی خصوصا کمیته امداد و بهزیستی است و عمده جامعه هدف این ستاد نیازمندان مورد حمایت این دستگاهها هستند.

زارع افزود: با توجه به اینکه جمعیت تحت حمایت امداد و بهزیستی زیاد و قابل توجه است و توانایی ها و امکانات این ادارات جوابگوی نیازهای گسترده این قشر نیست تلاش ما این است باری از روی دوش این دستگاهها برداشته شود.

وی ادامه داد: در کنار خدمت به نیازمندان در طول سال، خدمت به زائرین اربعین در استان و مرز مهران و ارائه خدمات متنوع به زائرین از خدمات برجسته ستاد در سال جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات کمیته امداد در سال جاری گفت: مردم نیکوکار استان ایلام از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار داده اند.

طاهری زمینه سازی برای کمک به ایتام و کودکان یتیم و نیازمند را یکی از اولویت های مهم کمیته امداد برشمرد و گفت: امسال تاکنون توسط حامیان نیکوکار ۳۱ میلیارد تومان به کودکان یتیم و نیازمند و خانواده های آنان کمک شده است.

وی با عنوان اینکه بیش از ۶۷ هزار نفر در استان ایلام مورد حمایت کمیته امداد هستند تصریح کرد خدمات کمیته امداد در دو بخش حمایتی و توانمندسازی به این قشر ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد تصریح کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان در سه عرصه مهم اشتغال آفرینی، ساخت مسکن و خدمات فرهنگی امداد استان ایلام برنامه های متنوعی به نیازمندان ارائه می دهد که تنها در زمینه تأمین مسکن نیازمند امسال ۱۷۰۰ مورد خدمت عمرانی و مسکن انجام گرفته است و در هفته احسان و نیکوکاری نیز ۱۷۰ واحد مسکونی به مددجویان استان واگذار شد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از خیریه ها در استان گفت: خیریه ها نه تنها رقیبی برای امداد نیستند بلکه بعنوان پشتیبانی کننده خدمات امداد در ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه بسیار موثر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این آیین با اشاره به اینکه از ۲۴ هزار مددجوی مورد حمایت بهزیستی استان ۷ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند گفت: بهزیستی برای توانمندسازی آنان تلاش می کند.

نورعلی وند ادامه داد: در یکسال گذشته مستمری مددجویان حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که اقدامی بی سابقه است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 17 هزار معلول در استان ایلام مورد حمایت بهزیستی استان هستند که شش هزار آنها معلولین ضایعات نخاعی هستند که در طول سال خدمات متنوع به آنان ارایه می شود.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری در زمینه های گوناگون تجلیل شد.

کد خبر 43928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha