دو حزب کردستانی بر سر سه مسئله از چهار موضوع  مربوط به انتخابات به توافق رسیدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو  اتحادیه میهنی کردستان  از توافق دو حزب کردستانی بر سر سه مسئله از چهار موضوع  مربوط به انتخابات در نشست اخیر دو حزب  در اربیل خبرداد.

به گزارش کردپرس ، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: مسئولان نهاد ویژه انتخابات اتحادیه میهنی کردستان با مسئولان دفتر انتخابات حزب دمکرات در دفتر سیاسی اتحادیه میهنی در اربیل دیدار کردند که دراین دیدار 4 مسئله مربوط به انتخابات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و آنها تنها درخصوص سه موضوع به توافق رسیدند.

سورچی افزود: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درخصوص برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در چهار حوزه انتخابیه برای هر یک از استان های اربیل، دهوک، سلیمانیه و حلبچه توافق و اعلام کردند که این حوزه ها مشروط بر اینکه انتخابات در سال جاری برگزار شود ، همچنان نیمه باز و نیمه معلق باقی بمانند.

وی خاطرنشان کرد که اتحادیه میهنی و حزب دمکرات همچنین توافق کردند که به اطلاعات وزارت بازرگانی عراق در خصوص هویت رأی‌دهندگان براساس آخرین سرشماری نفوس در کشور ، تکیه کنند و این انتخابات با هماهنگی کمسیون عالی انتخابات برگزار شود.

سورچی همچنین گفت: درنشست اخیر بین دو حزب کردستانی در خصوص فعال کردن شورای کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان توافق شد، اما بر سر ماده چهارم مربوط به سهمیه 11 کرسی « کوتا» مربوط به مسیحیان و ترکمان ها توافقی صورت نگرفت و تصمیم گیری در این خصوص به نشست آینده موکول شد.

کد خبر 43916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha