تاکید پوتین بر توافق با کردهای سوریه برای بازگشت اعضای داعش

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری تاس روسیه، ولادیمیر پوتین به مقامات این کشور دستور داده است برای بازگشت همه اتباع روسی وابسته به داعش تحت بازداشت نیروهای کرد سوریه با مقامات کرد سوریه توافق کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، برخی مقامات روسیه گفته اند برای بازگرداندن صدها تبعه این کشور از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه جدی هستند. این افراد به دلیل وابستگی به داعش در کمپ های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه به سر می برند.

ماریا لووا بلوا، سخنگوی نهاد نظارت و بازرسی روسیه از توافق با مقامات کرد سوریه برای بازگشت 200 کودک روسی از کمپ های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه خبر داد.

او به خبرگزاری تاس گفته است روسیه حاضر است همه اتباع این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را بازگرداند اما موانعی بر سر این کار وجود دارد. به گفته او، از جمله این موانع کارشکنی آمریکا بر سر توافق میان روسیه و مقامات کرد سوریه بر سر این موضوع است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بلووا دستور داده است با کردها برای بازگرداندن همه اتباع روسیه از شمال شرق سوریه توافق کند. پوتین گفته است مذاکره با کردها آسانتر از مذاکره با آمریکایی هاست.

به گفته مقامات روسیه حدود 4500 شهروند روسی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند. روسیه از جمله اولین کشورهایی بوده که برای بازگرداندن اتباع خود از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اعلام آمادگی کرده و تاکنون صدها تبعه خود را از این منطقه خارج کرده است.

کد خبر 43940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha