تردید کردهای ترکیه در حمایت از اپوزیسیون

سرویس جهان- مجله اسپکتیتور درباره جایگاه کردهای ترکیه در انتخابات آینده این کشور نوشت: احتمال حمایت کردها از رجب طیب اردوغان کم است اما آنها در حمایت از جبهه اپوزیسیون نیز تردید دارند.

به گزارش کردپرس، کارشناسان ترکیه در تحلیلهای خود از روند انتخابات در ترکیه معتقدند که کردها نقش تعیین کننده در برنده یا بازنده بودن نامزدها و احزاب در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دارند.

مجله اسپکتیتور در تحلیل وضعیت کنونی کردهای ترکیه در انتخاباتی که قرار است در ماه می 2023 برگزار شود، اشاره کرد که کردها در عدم حمایت از دولت مستقر تردید کمی دارند زیرا دولت به رهبری رجب طیب اردوغان هرچه در توان داشته برای مقابله با کردها به کار بسته است. بنابراین، انتظار نمی رود کردها از اردوغان و همپیمانان آن در این انتخابات حمایت کنند.

این مجله در مورد جبهه اپوزیسیون به رهبری کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق و نامزد اپوزیسیون منهای کردها نیز نوشت: هیچ تضمیمی وجود ندارد که کردها از او و اپوزیسیون حمایت کنند. این نشریه عامل اختلاف بر سر جذب حمایت کردها در اپوزیسیون را حزب تندرو « خوب» ترکیه به رهبری مرال اکشنر دانسته که هیچ تمایلی برای همکاری و هماهنگی با کردها ندارد.

از نظر این مجله و با اشاره به تجربه همکاری کردها با حزب جمهوریخواه در انتخابات 2018 که پیامد آن برتری دو نامزد این حزب در رقابت با نامزدهای معرفی شده از سوی اردوغان بود، کسب حمایت کردها ضامن پیروزی نامزد اپوزیسیون بر اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهور ی ترکیه است.

کد خبر 43889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha