تخصیص ۸۳۰ میلیارد تومان به حوزه آب در کردستان

استاندار کردستان گفت: در سفر رئیس جمهور به کردستان 2 هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان مصوبه مربوط به حوزه آب داشتیم که از آن محل تاکنون ۸۳۰ میلیارد تخصیص داده شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان کردستان، گفت: یکی از حوزه های مورد توجه در دوره اخیر مدیریت استان و دولت سیزدهم مربوط به پروژه های حوزه آب بوده است.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو در دی ماه سال گذشته اعلام کردیم که ۷ سد در دست احداث و بهره برداری در کردستان وجود دارد که برای آنها بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری شده، اما عملا نفعی برای مردم در پی نداشته است، افزود: میزان اعتباری که در یک سال و نیم گذشته به حوزه آب اختصاص پیدا کرده در تاریخ استان کردستان بی سابقه بوده است که انتقال آب از سد آزاد به سنندج با صرف هزینه ۸۵۰ میلیارد تومانی تنها نمونه ای از آنها است.

استاندار کردستان اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به کردستان 2 هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان مصوبه مربوط به حوزه آب داشتیم که از آن محل تاکنون ۸۳۰ میلیارد تخصیص داده شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: می توان مدعی شد که مجموعه ای از کلان پروژه های وزارت نیرو در کردستان متمرکز است و باید با جدیت هرچه بیشتر در سال آینده این روند را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: اکنون ۳۳ هزار هکتار از اراضی دیم در کردستان برای تبدیل شدن به اراضی آبی در دست اجرا است و قطعا با به ثمر رسیدن طرحها در پایاب سدها این میزان افزایش و جهش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.

استاندار کردستان همچنین در خصوص تخصیص آب به سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها و پروژه ها، بیان کرد: سرمایه گذاری در کردستان بخشی نیست، بلکه این مهم متعلق به همه دستگاه ها است و بر همین اساس باید همگان خود را در این رابطه مسئول بدانند.

زارعی کوشا گفت: مایل نیستم با مسائل به صورت تحکمی برخورد شود، بلکه همه باید با حدف نگاه بخشی کمک کنند تا گره های استان یکی پس از دیگری گشوده شود.

وی با بیان اینکه کردستان در دوره جدید نگاه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و هم اکنون بیش از ۵۰ سرمایه گذار برای حضور در منطقه آزاد اعلام آمادگی کرده اند، افزود: تنها سخن گفتن از موضوعات مشکلات استان را حل نمی کند و به نتیجه رسیدن کارها با همکاری و تسهیلگری دستگاه های اجرایی قابل تحقق است.

استاندار کردستان به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد با در نطر گرفتن نیازها، توجه به عمق محرومیت ها و عقب ماندگی ها و با کار کارشناسی و فنی مسیر توسعه کردستان را هموار و سرمایه گذاران را به حضور در استان تشویق و ترغیب کنند.

زارعی کوشا ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه آب در همه بخش ها را یادآور شد و افزود: کرد: در آبیاری پارک ها و فضای سبز اصل بر این است که از آب شرب استفاده نشود و این مهم باید توسط همه شهرداری های استان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 43835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha