معامله بغداد با شرکت های همدست اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه تخصصی ایراک اویل ریپورت، بغداد با شرکت هایی که به علت همکاری با اقلیم کردستان در لیست سیاه قرار داشته اند وارد معامله شده است.

به گزارش کردپرس، نشریه تخصصی ایراک اویل ریپورت در گزارشی از احتمال چشم پوشی بغداد از مجازات شرکت هایی خبر داده که قبلا به خاطر همکاری با اقلیم کردستان عراق در لیست سیاسه دولت مرکزی قرار گرفته بودند.

بر اساس این گزارش، دولت محمد شیاع السودانی در ماههای اخیر، از ادامه مجازات شرکت هایی که در دولت قبلی به علت همکاری در صنعت نفت اقلیم کردستان در لیست سیاه قرار گرفته بودند، خودداری کرده است.

ایراک اویل ریپورت به طور مشخص به امضای قرار داد دولت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با کنسرسیوم اماراتی پرل اشاره کرده است. این در حالی است که برای این شرکت اماراتی در زمان دولت مصطفی الکاظمی، به اتهام همکاری غیرقانونی با دولت اقلیم کردستان و اقدام به استخراج گاز در میدان گازی کور مور و چمچمال پرونده تشکیل شده است.

چند مقام صنعت نفت عراق به این نشریه گفته اند احتمالی می دهند دولت جدید عراق چشم خود را به روی همکاری شرکت های نفتی خارجی با اقلیم کردستان بسته باشد.

کد خبر 43738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha