قدرت گرفتن رقبای آمریکا در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه آمریکایی واشنگتن ایگزامینر، شرکت های نفتی چینی و روسی توانسته اند جای خالی شرکت های آمریکایی را در اقلیم کردستان پر کنند.

به گزارش کردپرس، نشریه سیاسی واشنگتن ایگزامینر سیاست های آمریکا در اقلیم کردستان را پشتیبانی از احزاب و سایستمداران فاسد در این منطقه دانست که منافع زودگذری نصیب برخی مقامات آمریکا کرده اما در درازمدت به نفع رقبای آمریکا تمام شده است.

این نشریه دولت آمریکا را به حمایت بی چون و چرا از احزاب و سیاستمداران فاسد کرد در اقلیم کردستان متهم کرده است که نتیجه آن بهره مند نشدن مردم اقلیم کردستان از منابع طبیعی و مجبور شدن شرکت های نفتی آمریکایی به خروج از این منطقه بوده است.

این نشریه معتقد است سیاستمداران و احزاب کرد اقلیم کردستان در نبود سیاست و قوانین شفاف، سر شرکت های نفتی آمریکایی کلاه گذاشتند که در نهایت آنها مجبور شدند اقلیم کردستان را ترک کنند.

واشنگتن ایگزامینر ادعا کرده است که سیاست هایی مانند ایجاد تنگنا برای فروش نفت اقلیم کردستان در واقع برای کوتاه کردن دست شرکت های نفتی آمریکایی از منافع صنعت نفت و گاز اقلیم کردستان صورت گرفته است که در نهایت به سود روسیه و چین تمام شده است زیرا این دو کشور توانسته اند شرکت های خود را جایگزین شرکت های حوزه انرژی آمریکا در اقلیم کردستان کنند. البته این نشریه اذعان کرده است که آمریکا هنگام ورود به فعالیت نفتی اقلیم کردستان در دهه 2000 میلادی، از ورود شرکت های نفتی روسی و چینی به اقلیم کردستان جلوگیری کرده است.

واشنگتن ایگزامینر مقامات ارشد آمریکا در سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری واشنگتن در اربیل را به دریافت میلیونها دلار در مقابل چشم پوشی از فساد در اقلیم کردستان متهم کرده است. نتیجه این رویکرد گسترده تر شدن فساد در اقلیم کردستان، محدود شدن دموکراسی و قدرمند تر شدن روسیه و چین در اقلیم کردستان به عنوان رقبای آمریکا بوده است.

کد خبر 43717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha