سهمیە واحدهای روستایی در طرح نهضت ملی کردستان ٤ هزار واحد است

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: سهمیە واحدهای روستایی در طرح نهضت ملی ٤ هزار واحد است کە از این تعداد ۳ هزار و ۲۲۳ واحد آن بە بنیاد مسکن استان تعلق دارد.

به گزارش کرد پرس، سعید رسولی گفت: سهمیە واحدهای روستایی در طرح نهضت ملی ٤ هزار واحد است کە از این تعداد ۳ هزار و ۲۲۳ واحد آن بە بنیاد مسکن استان تعلق دارد کە ۲ هزار و ٦۲۳ واحد آن بە بانک های عامل معرفی و برای ۹٤٥ واحد پروندە تشکیل شدە است.

وی اظهار کرد: باید بە سهمیە مسکن ملی روستایی بە عنوان قانون جهش تولید نگاە کرد، زیرا سبب ایجاد انگیزە و مهاجرت معکوس خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از پالایش قطعی ۳٨۹ نفر برای بنیاد مسکن خبر داد و افزود: از ۱۱ شهر استان برای ٤ شهر کردستان زمین تامین شدە کە متاسفانە از این تعداد در ۲ شهر زمین کافی داریم اما متقاضی ندارد.

رسولی ادامه داد: ساخت مسکن ملی در شهرهای کامیاران، دیواندرە، قروە و بیجار یکی از پروژەهای شاخص ملی در استان کردستان است و خود مردم بە شدت پای کار هستند.

وی یادآور شد: یکی از تفاوت های استان کردستان با سایر استان ها در ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۲٥ هزار نفر این است کە خود مردم را دخیل و پروژەهای برون ساخت برای آنان تعریف شدە است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان بە وضعیت توپوگرافی برخی از منطقە های استان کردستان اشارە کرد و بیان کرد: در برخی از مناطق همچون قروە و دیواندرە بە دلیل وضعیت توپوگرافی این منطقە هزینە های ساخت و آمادە سازی مسکن بالا است و متاسفانە تاکنون هیچ تخصیص در این حوزە بە بنیاد مسکن دادە نشدە است.

کد خبر 43683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha