حمایت از آوارگان  عراقی پس از بازگشت به مناطق خود حائز اهمیت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – معاون اداری وزارت مهاجرت و امور  آوارگان  عراق از تصمیم این وزارتخانه برای اجرای  یک طرح یکپارچه با حمایت و نظارت دبیرخانه عمومی هیئت وزیران عراق، برای بستن اردوگاههای  آوارگان در اقلیم کردستان ،پس از اجرای برنامه های بازگشت داوطلبانه آوارگان به مناطق محل سکونت خود خبرداد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» کریم نوری در مصاحبه با روزنامه رسمی، گفت: آنچه طرح بازگشت فعلی آوارگان عراقی را از دیگر طرح ها متمایز می کند، نظارت و حمایت یکپارچه نخست وزیرعراق است که به حل مشکلات مربوط به بازگشت آوارگان به مناطق خود، اعم از مشکلات سیاسی، اجتماعی یا امنیتی کمک می کند.

کریم نوری ، با اشاره به اینکه برای روند بازگشت داوطلبانه آوارگان نمی توان یک بازه زمانی تعیین کرد، افزود: بازگشت این آوارگان نیازمند به زمان بیشتری تا خروج داوطلبانه آخرین فرد آواره از اردگاههای اقلیم کردستان است.

وی در همین زمینه ضمن اشاره به اهمیت حمایت از آوارگان پس از بازگشت به مناطق خود وتامین همه نیازهای آنان ، بر نقش جامعه جهانی در امداد رسانی به آوارگان در اردوگاهها و حمایت از طرح های تشویق کننده برای بازگشت آنها به مناطق اصلی خود ، تاکید کرد.

کد خبر 43682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha