اگر بە نفع سوری‌ها باشد از احیای روابط کشورها با دمشق حمایت می کنیم

سرویس سوریه - «حمدان العبید» نایب رئیس شورای اجرایی مدیریت خودگردان در مورد شکل‌گیری مجدد روابط کشورها با دولت دمشق اظهار داشت که مدیریت خودگردان به شرط تحقق منافع مردم سوریه از شکل‌گیری مجدد این روابط حمایت می کند.

به گزارش کردپرس، «حمدان العبید»، معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه اظهار داشت که اگر احیای روابط کشورها با دولت دمشق به نفع مردم سوریه باشد، مدیریت خودگردان از این اقدام حمایت می‌کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «حمدان العبید» نایب رئیس شورای اجرایی مدیریت خودگردان در خصوص شکل‌گیری مجدد روابط کشورها با دولت دمشق گفت: «در این اواخر شایان توجه است که بسیاری از کشورهای عربی از جمله امارات، عمان و اردن به دولت دمشق نزدیک شدند. ما به عنوان مدیریت خودگردان امیدواریم برای رسیدن به صلح در منطقه، گشایشی به روی همه کشورهای عربی و کشورهای خارجی ایجاد شود.»

العبید در ادامه تصریح کرد که اگر این روابط به نفع مردم سوریه باشد، مدیریت خودگردان با آن به شیوه‌ای مثبت برخورد خواهد کرد، اما به شرطی که این روابط مطابق با قانون اساسی و قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد باشد.

العبید همچنین بیان کرد که آنها از تمام تلاش‌های بشردوستانه که به درد و رنج مردم سوریه پایان دهد، چه توسط کشورهای عربی و چه توسط سایر کشورها، حمایت می‌کند.

همچنین العبید با بیان اینکه مدیریت خودگردان آماده گفتگو با دولت دمشق و سایر طرفهای سوری است، ادامه داد: «با موجودیت سیاسی، نظامی و مدیریتی خود، آماده گفتگو با همه طرف‌هایی هستیم که خواستار گفتگو و راه‌حل هستند.»

العبید در مورد گفتگو با دولت دمشق نیز گفت: «مدیریت خودگردان آماده گفتگو با دولت دمشق است، اما به شرطی که دولت دمشق، دستاوردهای مدیریت خودگردان را طبق قطعنامه بین‌المللی ۲۲۵۴ بپذیرد. مدیریت خودگردان خواهان وحدت سرزمین سوریه و دفاع از مردم سوریه است.»

العبید همچنین از اتحادیه عرب و کشورهایی که خواهان احیای روابط با دولت دمشق هستند، خواست تا حقوق مردم سوریه چه در شمال و شرق سوریه، چه در غرب فرات و چه در مناطق داخلی سوریه را در نظر بگیرند.»

العبید در پایان سخنان خود اظهار داشت: «کشورهای عربی باید بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد در حل بحران سوریه نقش مثبت خود را ایفا کنند.»

کد خبر 43640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha