نگرانی ائتلاف ضد اردوغان از اثر معکوس حمایت کردها

سرویس جهان - خبرگزاری رویترز نوشت: ائتلاف شش گانه ضد اردوغان که از تاثیر منفی حمایت کردها از خود بر رای دهندگان ناسیونالیست نگران هستند، تمایل چندانی به ائتلاف با کردها ندارند.

به گزارش کردپرس، ائتلاف شش گانه اپوزیسیون ترکیه منهای کردها، با انتخاب کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق به عنوان نامزد مشترک برای رقابت با رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، خود را برای ورود به انتخابات ماه می آماده کرده است.

اما به باور کارشناسان مسائل ترکیه، ائتلاف شش‌گانه برای تضمین پیروزی بر اردوغان چیزی کم دارد؛ حمایت کردها از نامزد ائتلاف برای پیروزی لازم و ضروریست.

با اين حال، خبرگزاری رویترز از تردید جدی اپوزیسیون برای جلب حمایت کردها گزارش داد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف شش‌گانه برای پیروزی در انتخابات به رای ناسیونالیست ها پشت بسته است که ضدیت آنها با کردها زبانزد است. بنابراين، اگر اپوزیسیون برای تضمین پیروزی دست به دامن کردها شود، ممکن است از آن طرف حمایت ناسیونالیست ها را از دست بدهند.

دو تن از مقامات اپوزسیون به رويترز گفته اند از این که برای کسب حمایت کردها با حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها یا HDP وارد مذاکره شوند، بیم دارند زیرا ممکن است با این کار حمایت ناسیونالیست ها را از دست بدهند.

مقامات اپوزسیون گفته اند به اهمیت کسب حمایت کردها و حزب دموکراتیک خلق ها واقف هستند اما ورود کردها به حلقه اپوزیسیون تاثیر منفی بر رای دهندگان ناسیونالیست بویژه طرفداران حزب خوب می‌گذارد.

کد خبر 43675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha