حمله نژادپرستانه طرفداران بورسا اسپر علیه بازیکنان و طرفداران آمد اسپر

سرویس ترکیه - گروه هایی از طرفداران نژادپرست بورسا اسپر در خلال بازی دو تیم بورسا و آمد اسپر، طرفداران و بازیکنان آمد اسپر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش کردپرس، ده ها نفر از افراد نژادپرست با تجمع در مقابل هتلی که اعضای تیم آمد اسپر در آن اقامت داشتند، شعارهای نژادپرستانه سر دادند و ترقه منفجر کردند. آنها همچنین در خلال بازی بورسا اسپر با آمد اسپر که در شهر بورسا برگزار می شد، بازیکنان و طرفداران آمد اسپر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بازی فوتبال بین دو تیم آمد اسپر و بورسا اسپر در حالی برگزار شد که طرفداران نژادپرست تیم بوسا اسپر از هیچ آزار و اذیتی علیه بازیکنان و طرفداران آنها کم نگذاشتند.

ده ها تن از طرفداران نژادپرست بورسا اسپر یک شب پیش از برگزاری بازی با تجمع در مقابل هتل محل اقامت بازیکنان آمد اسپر، شعارهای نژادپرستانه سر دادند. آنها همچنین فریاد می زدند: «خوشا آن که می گوید من ترک هستم.»

شماری از طرفداران نژادپرست بورسا اسپر در خلال بازی پوسترهایی با تصاویر محمود ییلدیریم با نام مستعار یشیل (سبز) را برافراشتند. ییلدیریم یکی از اعضای سابق سازمان اطلاعات ترکیه است که در ناپدید شدن و کشته شدن ده ها هزار شهروند کُرد در دهه 1990 نقش داشت.

در تصاویر منتشر شده از این بازی دیده می شود که طرفداران نژادپرست بورسا اسپر پسربچه ای را که شال آمد اسپر را بر گردن انداخته است، مورد ضرب و شتم قرار می دهند و از او می خواهند تا شالش را بردارد.

همچنین در تصاویر منتشر شده دیده می شود که نژادپرستان در حالی شعارهای نژادپرستانه سر می دهند، به سوی بازیکنان آمد اسپر بطری آب و نوشیدنی، و ترقه پرتاب می کنند. نیروهای پلیس برای این که بازیکنان آمد اسپر بتوانند از زمین بازی خارج شوند مجبور شده اند سقفی از سپرهای دفاعی پلیس بسازند.

در قسمتی از این بازی نژادپرستان با ریختن درون زمین به بازیکنان آمد اسپر حمله می کنند. با این حال آنگونه که در تصاویر منتشر شده دیده می شود نیروهای پلیس برای جلوگیری از حمله مداخله ای جدی نمی کنند. درگیری بین نژادپرستان با بازیکنان تیم آمد اسپر تا داخل کریدورها و اتاق های رخت کن هم ادامه می یابد.

تصاویر منتشر شده از حمله های نژادپرستان به بازیکنان و طرفداران آمد اسپر موجب ایجاد واکنش گسترده شهروندان کرد و دیگر اقلیت های ترکیه در فضای مجازی شده است.

کد خبر 43602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha