جلسه دفاتر سیاسی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی گشایش خوبی محسوب می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان جلسه دفتر سیاسی اتحادیه میهنی با دفترسیاسی حزب دمکرات را مهم و گشایشی خوب تلقی کرد و گفت:«این جلسه باعث گشایش درهای جلسات ارگانهای دیگر این دو حزب می‌شود و راهی برای رفع مشکلات محسوب می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو: سعدی احمد پیره عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی در مصاحبه‌ با شبکه روداو به مشکلات میان پارتی و اتحادیه میهنی و اقدامات لازم برای رفع این مشکل‌ها اشاره کرد.

وی گفت : تا زمانیکه حزب دمکرات کردستان خود را صاحب اکثریت کرسی های پارلمان و بزرگترین بخش کردستان می‌داند باید با حناحهای دیگر دیدار و مشکلات را رفع کند »
وی گفت: اتحادیه میهنی و پارتی و احزاب دیگر توافق کردند که از لیست رأی دهندگان انتخابات قبلی عراق برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان استفاده کنند و بر سر تعیین زمان انتخابات مشکل حادی ندارند. اما مشکل اصلی اتحادیه میهنی کردستان موضوع کرسی اقلیتها است، اتحادیه میهنی معتقد است که ۱۱کرسی اقلیتها با سینی زرینی به حزب خاصی تقدیم شده‌اند ، به همین دلیل اتحادیه میهنی خواستار این است که اقلیتها با آرای خود در پارلمان حضور یابند، نه اینکه کرسی مخصوصی برای آنها فراهم شود، باید بدنبال راهی باشیم که در خدمت هیچ حزب و جناحی نباشند و به خود خدمت کنند.
براساس قانون سال گذشته که در پارلمان کردستان به تصویب رسید و فعالیت پارلمان را یکسال تمدید کرد، باید تا پایان سال جاری انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان برگزار شود.
سعدی احمد پیره گفت: برای اتحادیه میهنی و پارتی و احزاب دیگر جانشینی برای انتخابات وجود ندارد، انتخابات موضوعی ملی است و باید برگزار شود و حمایت همه‌جانبه از انتخابات به عمل آید.

کد خبر 43457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha