گرد ١٤ سال رکود و تعطیلی بر کارخانه تولید کنسانتره سردشت

سرویس آذربایجان غربی- با وجود آمار بالای بیکاری در شهرستان سردشت، کارخانه تولید کنسانتره شهد این شهر که تنها ٤٠ روز فعال بود، اکنون ١٤ سال رکود و تعطیلی را پشت سر گذاشته است و این مسئله باعث ورود دستگاه قضایی و بازدید از این واحد تولیدی- صنعتی شد.

به گزارش کردپرس، ناصرعتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در بازدید از کارخانه راکد تولید کنسانتره شهد سردشت، اظهار کرد: حسب توضیحات مسئولان حاضر، کارخانه تولید کنسانتره شهد سردشت با هدف تولید کنسانتره در سال ۱۳۸۷ احداث شده ولی به دلیل عدم توجیه اقتصادی خط تولید آن که تنها ۴۰ روز در سال فعالیت داشت تعطیل شده و این سرمایه که جزء بیت المال محسوب می‌شود در معرض تضییع و تفریط قرار گرفته است.

او با اشاره به تمایل یک سرمایه گذار برای احیای این واحد تولیدی، افزود: با رفع و با احیای آن برای ۶۰ نفر از اهالی منطقه زمینه اشتغال زایی فراهم می‌شود. ورود سرمایه گذار بخش خصوصی با ارائه طرح های توجیهی در زمینه تولید کنسانتره و بسته بندی انگور و سایر محصولات کشاورزی می تواند راه حلی برای احیای آن باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سرمایه گذار داوطلب می‌تواند طرح توجیهی خود با درج فاز بندی تکمیل طرح را ارائه دهد تا دستگاه قضایی نسبت به سنجش صلاحیت آن اقدام کند، گفت: در صورت تایید صلاحیت سرمایه گذار، موضوع در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح خواهد شد تا نسبت به قیمت گذاری این کارخانه توسط کارشناسان رسمی دادگستری اقدام و با تصویب مصوباتی در راستای حمایت از اشتغال زایی ترتیبی اتخاذ شود.

عتباتی با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان سردشت، اظهار کرد: در ٧ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان انگور سیاه کشت می‌شود که منجر به تولید سالانه بیش از ۶۰ هزار تن انگور می‌شود؛ ظرفیت خوبی در تولید کنسانتره و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی همچون سماق که در شهرستان وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است؛ پیشتر نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه آمار سطح بیکاری در شهرستان سردشت بسیار بالا است گفته بود: متاسفانه سالانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از جوانان در سردشت اقدام به مهاجرت می‌کنند.

کد خبر 43425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha