کمیسیون کشاورزی مجلس عراق در خصوص ساخت سدهای جدید در اقلیم  هشدار داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کمیسیون کشاورزی و منابع آبی در مجلس عراق از عواقب خطرناک تداوم سدسازی های جدید و نیروگاه‌های برق در رودخانه دجله توسط دولت اقلیم کردستان هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: رفیق صالح عضو کمیسیون کشاورزی و منابع آبی در مجلس عراق طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: عراق از دست بحران‌های آبی می‌نالد ، چون بخشی از آبی که براساس قوانین بین‌المللی به این کشور اختصاص داده شده غصب شده است. آنچه باعث بروز این شرایط دشوار شده ساختن چندین سد کوچک و متوسط توسط دولت اقلیم کردستان است که خارج از برنامه‌های دولت مرکزی صورت می‌گیرد .
وی گفت: ساختن سد وظیفه‌ی دولت مرکزی است، هیچ استان یا اقلیمی حق ساختن سد خارج از برنامه‌های دولت فدرالی را ندارد، به همین دلیل از وزارت کشاورزی و منابع آبی بغداد خواسته شده است که از اقدامات دولت اقلیم در این باره ممانعت بعمل آید چون اینکار علاوه بر اینکه تاثیرات منفی بر روی طرحهای کشاورزی و تلف شدن حیوانات و به طبع آن تغذیه مردم عراق دارد، عواقب فاجعه بار آبی در مرکز و جنوب عراق بدنبال دارد.
چندی پیش وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان اعلام کرد که قراردادی را با شرکت «پاور چاینا» برای ساختن چهارسد در هر سه استان اقلیم امضاء کرده است.

کد خبر 43388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha