اتهامات شورای حقوق بشر ملل متحد در خصوص زندان‌ها و اردوگاه‌های مدیریت خودگردان دور از حقیقت است

سرویس سوریه - دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد اتهامات آدم‌ربایی، دستگیری و استفاده از کودکان در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که نظارت بر اردوگاه‌ها و زندان‌های منطقه برای عموم آزاد است.

به گزارش کردپرس، دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان اتهامات آدم ربایی، دستگیری یا استفاده از کودکان «اشبال الخلافه» را که در گزارش شورای حقوق بشر آمده است رد کرد و اعلام کرد که نظارت بر اردوگاه‌ها و زندان‌ها برای همه آزاد است.

به نوشته شبکه روناهی، این دفتر در مورد گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه مدیریت خودگردان بیانیه‌ای صادر کرد، در این بیانیه آمده است: «سال‌هاست که پرونده شبه‌نظامیان، خانواده‌ها، کودکان و زنان داعش حل نشده است. مسئولیت این زندان‌ها و اردوگاه‌ها، با وجود درخواست‌های مکرر از جامعه جهانی، همچنان بر عهده مدیریت خودگردان است. تبلیغات مرتبط با آدم‌ربایی، دستگیری یا استفاده از کودکان، به دور از واقعیت و بی‌اساس است. زندان‌ها، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی در سرزمین ما به روی همه باز است و بسیاری از طرف‌ها قبلاً از این زندان ها بازدید کرده و وضعیت آنها را زیر نظر گرفته‌اند.»

ریاست روابط خارجی مدیریت خودگردان در پایان گفت: «از طرف‌های بین‌المللی درخواست می‌شود که به وظایف خود در مقابل بحران‌های انسانی، اقتصادی و امنیتی عمل کنند و علیه تروریسم تلاش و فعالیت کنند. مدیریت خودگردان همچنان فراتر از توان خود برای پایداری امنیت در منطقه تلاش می‌کند.»

لازم به ذکر است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۱۶ فوریه با انتشار گزارشی مدعی ربوده شدن و انتقال حداقل ۱۰ کودک پسر در تاریخ ۳۱ ژانویه در اردوگاه «روژ» واقع در مناطق شمال و شرق سوریه توسط مدیریت خودگران شمال و شرق سوریه به مکان نامعلومی شدند و اعلام کردند که در این اردوگاه‌ها به کودکان پسر خانواده‌های داعش به عنوان تروریست و افراط‌گرایان خشن نگریسته می‌شوند.

کد خبر 42971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha