اجازه کمک رسانی به روستاهای کُرد- علوی داده نمی شود

سرویس ترکیه - یک نیروی داوطلب امداد و نجات که در بازارجیک مرعش حضور دارد ممنوعیت ارسال کمک به مناطق کُرد-علوی را افشا کرد.

به گزارش کردپرس، دنیز اینجه یک داوطلب ترک که از قوش آداسی به مناطق زلزله زده مرعش رفته و در بازارجیک حضور دارد، افشا کرد که به دلیل ایجاد ممنوعیت از سوی سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) و هلال احمر ترکیه (کیزیلای) امکان ارسال کمک به روستاهای کُرد-علوی مرعش وجود ندارد.

دنیز اینجه که از شهرستان آیدین قوش آداسی به بازارجیک رفته است، در گفتگو با خبرنگار مزوپوتامیا گفت: «علویان و کردهای ساکن در این منطقه از کمبود کمک رسانی شکایت دارند. بسیاری از روستاهای علوی-کرد در مرعش هستند که کمکی دریافت نکرده اند. کامیون های حامل کمک ها به دلیل محدودیت های ایجاد شده از سوی آفاد و کیزیلای به افراد نیازمند این مناطق نمی رسند.»

او با اشاره به اینکه همبستگی جدی بین مردم ساکن در منطقه وجود دارد، گفت: «مردم منطقه زخم های یکدیگر را مرهم می گذارند. بین مردم بازارجیک همبستگی جدی وجود دارد.»

این امدادگر داوطلب با یادآوری این که دولت مسئول مرکز هماهنگی بحران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در بازارجیک را برکنار کرده و یک نفر از افراد خودش را مسئول این مرکز کرده است، گفت: «من یک عضو حزب جمهوری خواه خلق (CHP) هستم و با شاخه جوانان CHP آیدین به منطقه آمده ام. دوستان HDP در این منطقه بسیار خوب کار می کنند. من خود از نزدیک شاهد فعالیت آنها بوده ام. کمک های دریافتی بدون هیچ تبعیضی از سوی HDP بین نیازمندان توزیع می شود. با این حال حتی در این وضعیت هم نیروهای دولتی مردم را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.»

کد خبر 42967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha