ناکام ماندن طرح اقلیم کردستان برای استفاده از گازهای مشتعل میدان های نفتی

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجله ایراک اویل ریپورت، دولت اقلیم کردستان عراق نتوانسته است به وعده خود برای استفاده از گازهای مشتعل میدان های نفتی عمل کند.

به گزارش کردپرس، مجله ایراک اویل ریپوت که فعالیت صنعت نفت و گاز عراق و اقلیم کردستان را رصد می کند، در تازه ترین گزارش خود نوشت: دولت اقلیم کردستان عراق که 18 ماه زمان را برای استفاده موثر از گازهای همراه نفت در میدان های نفتی را وعده داده بود عملا نتوانسته است به این وعده جامعه عمل بپوشاند.

بر اساس این گزارش، گازهای همراه نفت در میدان های نفتی اقلیم کردستان همچنان مشتعل و بدون استفاده مانده است. این در حالی است که به نوشته این مجله، کمال اتروشی، وزیر سابق منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، در جولای 2011 به شرکت های نفتی طرف قرارداد خارجی دستور داده بود روند استفاده موثر از گازهای همراه نفت در میدان های نفتی و جلوگیری از هدررفت آن از طریق اشتعال را آغاز کنند.

این نشریه علت عملی نشدن این اقدام مهم را کاهش منابع درآمدی دولت اقلیم کردستان و به دنبال آن ناتوانی در پرداخت دستمزد شرکت های نفتی در موعد مقرر دانسته است. ایراک اویل ریپورت با این حال اذعان کرده است که هم دولت اقلیم کردستان و هم شرکت های نفتی خارجی قدمهایی برای عملی کردن این وعده برداشته اند اما از برنامه بسیار عقب هستند.

یکی از کارشناسان این حوزه ادعا کرده است که به خدمت درآوردن گازهای همراه نفت یک اقدام سنگین محسوب می شود که از عهده اقلیم کردستان عراق خارج است.

کد خبر 42770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha