دولت سوریه استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و ادلب را مناطق فاجعه دیده اعلام کرد

سرویس سوریه - دولت سوریه پس از گذشت چهار روز از وقوع زلزله مناطق زلزله زده در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و ادلب را مناطق فاجعه دیده اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، چدولت سوریه هار روز پس از وقوع زلزله، مناطق آسیب دیده در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و ادلب را مناطق فاجعه دیده اعلام کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) در این باره نوشت: «در چارچوب طرح تحرک اضطراری در سطح کشور برای مقابله با اثرات زلزله ویرانگر که تعداد زیادی قربانی و مجروح برجای گذاشت و ریزش و ترک خوردگی صدها ساختمان مسکونی را به دنبال داشت، شورای وزیران امروز جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کرد و طی آن تصمیم گرفت مناطق آسیب‌دیده در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و ادلب در اثر زلزله را به‌عنوان مناطق فاجعه دیده در نظر بگیرد.»

شورای وزیران دولت سوریه در این جلسه ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمام نقاط جمهوری عربی سوریه را، از جمله از طریق خطوطی از داخل سرزمین‌های تحت کنترل دولت به مناطقی که از کنترل خارج شده‌اند، تصویب کرد.

در این جلسه همچنین تأکید شد که صلیب سرخ و هلال احمر با کمک سازمان ملل بر توزیع کمک ها نظارت کنند.

لازم به ذکر است در ۶ فوریه زلزله بزرگی با مرکزیت شهر مرعش واقع در ترکیه، اثرات ویرانگری بر مناطق کردستان ترکیه و شمال غرب سوریه گذاشت و تاکنون بر اثر این زلزله در شمال غرب سوریه حداقل ۳۳۸۳ تن کشته و ۵۳۰۲ تن زخمی شده‌اند.

کد خبر 42617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha