فرشادان: افزایش درآمدهای مالیاتی کشور به 700 همت در سال 1402 غیرکارشناسی است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر گرفتن رقم 700 همت درآمد مالیاتی کشور برای سال 1402 به هیچ عنوان رقم منطقی و کارشناسی شده ای نیست.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق که با حضور رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تعرفه مالیات تعیین شده، اقشار ضعیف جامعه را تحت فشار قرار می دهد.

وی با انتقاد به 2 نرخی شدن قیمت ارز در کشور، افزود: در جریان ارز ترجیحی 4200 تومانی (جهانگیری) ما مخالف حذف آن به صورت یکباره بودیم چرا که تبعاتی را در سطح کشور به دنبال داشت، امروز نیز شاهد به وجود آمدن ارز 28 هزار و 500 تومانی (فرزینی) هستیم که همین مشکلات را بار دیگر در کشور به وجود آورده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اختلاف 12 تا 15 هزار تومانی ارز فرزینی با قیمت ارز در بازار آزاد باعث شده مشکلات اقتصادی به ویژه در بحث تولید برای سرمایه گذاران به وجود آید.

فرشادان ادامه داد: در کنار این مشکل ارز، افزایش درآمدهای مالیاتی کشور برای سال 1402 به میزان 700 هزار میلیارد تومان (همت) است که در سال جاری 453 همت بود و همین رقم مشکلات بسیاری را برای مردم و تولیدکنندگان به وجود آورد.

وی یادآور شد: تحقق این میزان درآمد مالیاتی در کشور در سال جاری فشار بسیاری را به مردم، جامعه، تولیدکننده، سرمایه گذار و دیگر اقشار به وجود آورد و اکنون نیز به دنبال آن هستیم که این رقم را به 700 همت برای سال 1402 برسانیم که به هیچ عنوان رقم منطقی و کارشناسی شده ای نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحقق این میزان درآمد مالیاتی برای استان هایی مانند کردستان که فاقد واحدهای تولیدی بزرگ است، فشار مضاعفی را به مردم، مغازه داران و واحدهای تولید کننده کوچک وارد می کند.

فرشادان گفت: به نظر می رسد درآمد مالیاتی 700 همت برای سال آینده قابل تحقق نباشد و چه بسا که مشکلاتی را همچون امسال و افزایش تورم در جامعه ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پیش بینی می شود که سال آینده کشور با تورم 42 درصدی روبه رو شود که با 700 همت درآمدهای مالیاتی نیز قطعا این تورم بیش از پیش بینی صورت گرفته خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله دیگر این است که برای سال آینده تا سقف 20 درصد به حقوق کارمندان افزوده می شود در حالی که 47 درصد میزان مالیات بر حقوق کارکنان اضافه شد است و این رقم برای شرکت ها و تولیدکنندگان 66 درصد است که غیرقابل قبول است.

فرشادان ادامه داد: با این شرایط بدون شک سال آینده سابسیار سختی برای مردم و کشور خواهد بود و اگر امروز کمیسیون تلفیق فکری به حال این مسئله نکند سال آینده شاهد همین مشکلاتی خواهیم بود که در سال 1401 با آن مواجه بودیم.

کد خبر 42534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha