نخست وزیر عراق متعهد شده است که مسئله حقوق کارمندان اقلیم کردستان را حل  کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو  اتحادیه میهنی کردستان ، گفت :نخست وزیر عراق، ضمن تاکید بر لزوم تسریع در حل و فصل  موضوع پیش نویس قانون بودجه 2023دولت فدرال ، متعهد شده است  که  مسئله حقوق کارمندان اقلیم کردستان را حل  کند.

به گزارش کردپرس ، برهان شیخ رئوف در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» با یادآوری اینکه محمد شیاع السودانی ،نخست وزیر طی دیدار اخیر از پاریس متعهد شده است که او مسئول تامین حقوق کارکنان اقلیم کردستان است ، زیرا اقلیم جزء تجزیه ناپذیر عراق است و همه شهروندان عراقی بر اساس قانون اساسی ،حقوق برابری دارند، بر ضرورت کنار گذاشتن رقابت های سیاسی در کشور تاکید کرد .

شیخ رئوف در خصوص سفر اخیر قباد طالبانی ، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به بغداد و دیدار های وی با سران سه قوه ، افزود: اتحادیه میهنی برای پایان دادن به اختلافات سیاسی و تصویب لایحه بودجه سال جاری دولت فدرال ، عامل مثبتی به شمار می رود.

وی افزود: « ما ماهها است که منتظر حل مسئله بودجه هستیم، زیرا عراق به ثبات سیاسی، پایان دادن به رقابت های سیاسی، پایان دادن به اختلافات و آغاز اقدامات خدمات رسانی نیاز دارد و این مسئله به نفع مردم این کشور است و هر اقدامی برخلاف این روند ، اقدامی علیه منافع همه اقوام عراقی به حساب می آید.»

کد خبر 42263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha