سفر سیاسی - تبلیغاتی  اردوغان به آلمان لغو شد

سرویس ترکیه - سفر سیاسی و تبلیغاتی اردوغان به آلمان به دلیل عدم تفاهم مقامات دو کشور بر سر موضوعات روی میز لغو شد.

به گزارش کردپرس، سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که قرار بود آخر این هفته در 27 ژانویه برای رایزنی با مقامات آلمانی، همچنین دیدار با هوادارانش به برلین سفر کند، به دلیل عدم توافق مقامات دو کشور بر سر موضوعات مورد بحث، لغو شد.

شبکه آلمانی RND با انتشار این خبر اعلام کرد که یوهانس پولتنر مشاور اولاف شولز و ابراهیم کالین سخنگوی اردوغان موفق به توافق بر سر دستور کار نشست ها نشدەاند. بە همین دلیل نیز سفر اردوغان بە آلمان لغو شده است.

بنا بر گزارش بیانت، مصطفی آچیک گوز نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) از نوشهر، هفته گذشته با سفر به آلمان با طرفداران AKP دیدار کرد و در این دیدار به کردهای مخالف حکومت ترکیه تاخت. او خواستار نابودی همه اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) شد. او گفت اعضای PKK به هر کجای جهان هم که فرار کنند ما به زندگی آنها پایان خواهیم داد. مانند ترکیه ما در آلمان هم به آنها حق زندگی نمی دهیم.

این اقدام نماینده AKP موجب شد تا وزارت خارجه آلمان سفیر ترکیه را احضار کند. به نظر می رسد این موضوع یکی از دلایلی بوده که دولت آلمان با سفر اردوغان موافقت نکرده است. برخی رسانه ها چون فرات همچنین هدف اردوغان از سفر به آلمان را دیدار او با حامیان خود و برگزاری نمایش تبلیغاتی در این کشور برشمرده اند.

لازم به ذکر است که رسانه های ترکیه هفته گذشته از سفر اردوغان به آلمان در 27 ژانویه خبر داده بودند.

کد خبر 41904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha