ادعای غارت گندم و نفت سوریه توسط مدیریت خودگردان به دور از واقعیت است

سرویس سوریه -دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای ادعای دولت چین و شرکت گلف‌سند مبنی بر غارت نفت و گندم سوریه توسط مدیریت خودگردان را رد کرد و آن را به دور از واقعیت خواند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در مورد ادعای وزارت امور خارجه چین و شرکت گلف‌سند بریتانیا مبنی بر غارت و خارج کردن نفت از سوریه توسط این مدیریت، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به نوشته آژانس خبری پیام کرد، دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان به این ادعا که نفت سوریه از طریق آمریکا غارت می‌شود، با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: « سخنگوی وزارت امور خارجه چین، بعضی از خبرگزاری‌های وابسته به حکومت سوریه و چندین شرکت خارجی که شرکت بریتانیایی «گلف‌سند» هم در لیست آنها است، ادعا کردند که نفت و گندمی که از منطقه جزیره برداشت می‌شود، با روشی غیرقانونی برداشت شده‌ و این محصولات غارت می‌شود و بر اساس پیمان تجاری نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و آمریکا برای کشورهای همسایه صادر می‌شود. در این خصوص، ما همگی ادعاها را رد می‌کنیم، این سخنان به دور از واقعیت و تنها یک موضع سیاسی هستند. به علت خشک سالی در منطقه، غلات موجود به اندازه‌ای نیست که کفاف مصرف شهروندان مدیریت خودگردان را بدهد. در خصوص نفت نیز این ناحیه پس از سال ها مقاومت از کنترل داعش و تروریست‌ها خارج شد و چاه‌های نفت ویران شده و از کار افتادند. نفت موجود نیز برای نیازمندی‌های منطقه کافی نیست و قسمتی هم در مناطق تحت کنترل دولت سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

لازم به ذکر است، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ وین‌بین، هفته گذشته در نشست با رسانه‌ها گفته بود: «ما از آشکار بودن غارت سوریه توسط آمریکا و سازماندهی این وضعیت، در تعجبیم»

کد خبر 41793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha