هر کاری که باعث ایجاد دشمنی بین مردم با عقاید مختلف شود، محکوم است

سرویس ترکیه - دو رهبر حزب دموکراتیک خلق ها توهین به مقدسات و نفرت افکنی بین مردم را محکوم کردند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار پست هایی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به بی احترامی به قرآن در سوئد، رفتارهای نفرت افکنانه علیه مذاهب و باورهای مختلف را محکوم کردند.

پروین بولدان در پیام خود در صفحات مجازی نوشت: «حمله به مقدسات و باورهای مردم امری غیر قابل قبول است. ما سوزاندن قرآن کریم، کتاب آسمانی دین اسلام را در سوئد محکوم می کنیم. ما با هر اقدامی که باعث ایجاد دو قطبی بین مردم با اعتقادات مختلف شده و آنها را رو در روی هم قرار دهد، مخالف هستیم.»

مدحت سنجر نیز در پیامی اعلام کرد: «ما توهین به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم می کنیم. حمله به اعتقادات و مقدسات مردم به هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. ما با هر اقدامی که بین مردم با عقاید متفاوت تفرقه انداخته و سبب ایجاد دشمنی بین آنها شود، مخالفیم.»

لازم به ذکر است که عصر روز گذشته شنبه 21 ژانویه، راسموس پالدون رهبر نژادپرست حزب Stram Kurs که گفته می شود شهروند دانمارک است، در واکنش به انتقاد ترکیه از برگزاری راهپیمایی علیه اردوغان، یک جلد قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در سوئد به آتش کشید. اقدام این فرد موجی از واکنش ها را در ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در بر داشت.

کد خبر 41749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha