برگزاری نشست فعالان تجاری و گردشگری استانهای کربلا و ایلام در دستور کار

سرویس ایلام - سرکنسول ایران در کربلا در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام عنوان کرد: برگزاری نشست فعالان تجاری و گردشگری استانهای کربلا و ایلام در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر کریمی با اشاره به استقبال استاندار کربلا برای سفر مقامات استان ایلام به این استان از تمایل وی نیز برای سفر به استان ایلام نیز خبر داد و گفت: تلاش ما در آینده نزدیک این خواهد بود که پلی ارتباطی برای ارتباط تجار ، فعالین اقتصادی، گردشگری و حوزه سلامت دو استان ایلام و کربلا باشیم.

وی تاکید کرد: برای تقویت ارتباط بین دو استان در با برگزاری نشست هایی بین تجار و فعالین اقتصادی و گردشگری دو استان برای افزایش سطح مراودات تجاری ، اقتصادی و گردشگری در دستور کار است.

سرکنسول ایران در کربلا همچنین از ایجاد دفتر اتاق بازرگانی استان ایلام در کربلا و بالعکس استقبال کرد و گفت: می توانیم در این خصوص مقدمات لازم را جهت برپایی نمایشگاه دائمی از محصولات استان ایلام در کربلا فراهم نماییم، چرا که این اقدامات می تواند در افزایش سطح تبادلات تجاری بین دو استان بسیار موثر باشد و با افزایش این ارتباطات و صادرات مجدد نیازهای دو کشور را تأمین نماییم .

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی استاندار ایلام نیز در این دیدار، سفر استانداران و مقامات ایلام و کربلا را برای گسترش روابط بین دو استان بسیار موثر دانست و بر ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های استان ایلام برای تجار و مردم استان کربلا تأکید کرد.

وی گفت: استان ایلام در حوزه های گردشگری، تولیدات و محصولات کشاورزی و حوزه نفت و گاز و پترشیمی از ظرفیت های خوبی برخوردار است که این ظرفیت ها می تواند مراودات تجاری و فرهنگی خوبی بین مردم دو استان ایلام و کربلا را در پی داشته باشند.

حسنی با تأکید بر دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت مرزها در مباحث اقتصادی و همچنین احیای تعاونی های مرز نشین و تجارت چمدانی بیان داشت: اگر ما بتوانیم نمایشگاههایی به صورت دائمی و یا فصلی در استان کربلا از تولیدات و ظرفیت های استان داشته باشیم و همچنین طرف عراقی هم در این خصوص فعال شود سطح ارتباطات دیپلماتیک، فرهنگی و اقتصادی دو استان بسیار بالا خواهد رفت.

کد خبر 41670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha