آماده شدن ائتلاف و نیروهای کرد سوریه برای عملیات نظامی جدید علیه داعش

سرویس جهان- موسسه مرکز اطلاعات روژوا، وابسته به فعالان رسانه ای غربی در شمال شرق سوریه، از تحرکات جدید ائتلاف و نیروهای کرد سوریه برای اجرای عملیات تازه علیه داعش خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاعات روژوا که به تحقیق و پایش وضعیت مناطق تحت کنترل کردها در شمال و شمال شرق سوریه می پردازد، از تحرکات تازه ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها برای آغاز عملیات های نظامی جدید علیه داعش خبر داد.

بر اساس گزارش تازه این موسسه و نیز گزارش نشریه آمریکایی المانیتور، داعش در هفته های اخیر دست به عملیات تازه ای علیه نیروهای سوریه دموکراتیک و رهبران عشایر نزدیک به این نیرو زده است.

مرکز اطلاعات روژاوا که توسط فعالان رسانه ای غربی اداره می شود، در سلسله تویتتهایی از گسیل کاروان های نظامی جدید ائتلاف به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. بر اساس گزارش این موسسه، در سه هفته اخیر 160 خودرو حامل تجهیزات نظامی و لجستیک متعلق به ائتلاف، از گذرگاه مرزی اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده و تجهیزات نظامی و لوازم مورد نیاز ائتلاف در پایگاه های آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تخلیه شده است.

این موسسه هدف از نقل و انتقالات جدید توسط ائتلاف به رهبری آمریکا را زمینه سازی و تدارک برای حمله جدید مشترک ائتلاف و کردهای سوریه علیه داعش دانسته است.

پیش از این هم عملیات هایی علیه داعش بویژه در کمپ های محل سکونت افراد وابسته به داعش انجام شده بود. ائتلاف و نیروهای کرد در آخرین عملیات مشترک در کمپ الهول، از کشف مقادیر قابل توجهی مواد منفجره، سلاح و ادوات متعلق به داعش و بازداشت چند از اعضای این گروه خبر داده بودند.

کد خبر 39130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha