ادامه مخالفتها با تمدید دوره فعالیت پارلمان اقلیم کردستان

سرویس جهان- به گفته یکی از نمایندگان نسل نو، تمدید دوره فعالیت پارلمان اقلیم کردستان به جای برگزاری انتخابات جدید غیرقانونی است.

به گزارش کردپرس، احزاب سیاسی اقلیم کردستان، اعم از احزاب حاکم و احزاب اپوزیسیون نتوانسته اند بر سر اصلاح قانون انتخابات توافق کنند، بنابراین، دو حزب حاکم با توسل به رای اکثریت، دوره پارلمان کنونی را به مدت بیش از یک سال تمدید کردند.

برخی از احزاب اپوزیسیون مخالفت صریح خود را با تمدید دوره فعالیت پارلمان اعلام کرده و حتی تهدید به استعفای نمایندگان خود کرده اند. برخی از احزاب هم این تصمیم را غیرقانونی توصیف کرده اند.

سیپان آمیدی، نماینده جنبش نسل نو، از احزاب اپوزیسیون، به نشریه نیوعرب گفته است ما مخالف تمدید دوره فعالیت پارلمان بودیم اما دو حزب حاکم اقلیم کردستان با توسل به کسب اکثریت پارلمان این تصمیم غیرقانونی را با رای 80 نماینده از 111 نماینده از تصویب گذراندند.

او تاکید کرد حزبش تمام جلسات پارلمان بعد از اتمام دوره کنونی فعالیت آن را تحریم خواهد کرد.

شیرکو جودت، نماینده اتحاد اسلامی نیز فعالیت نمایندگان در پارلمان اقلیم کردستان، بعد از اتمام مدت قانونی آن را خیانت نمایندگان به رای دهندگان توصیف کرده است.

این نشریه اقدام احزاب حاکم برای تمدید دوره فعالیت پارلمان، به بهانه تلاش برای تدوین قانون اساسی را عامل تفرقه هرچه بیشتر میان احزاب کردی اقلیم کردتسان عراق دانسته است.

کد خبر 39022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha