وزیر کشور: پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وزیر کشور گفت: پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کرد پرس، احمد وحیدی در جریان بازدید از تصفیه خانه آب سنندج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج دارای کارکردی چندگانه است، گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر تامین آب شرب مردم این شهر منجر به ایجاد اشتغال در بخش های کشاورزی و صنعت هم می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: منابع مالی این پروژه به موقع تامین شده و این مهم منجر به تسریع در اجرای آن شده است و با بهره برداری از این پروژه، آب با کیفیت در اختیار شهروندان سنندجی قرار می گیرد.

وزیر کشور اظهار کرد: از دیگر کارکردهای این پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی است که در این راستا حدود پنج هزار هکتار از این اراضی از این آب بهره‌مند می شوند.

وحیدی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی واقع در مسیر انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به زیرکشت رفته است، ادامه داد: علاوه براین هشت میلیون مترمعکب آب هم از این منبع به بخش صنعت اختصاص می یابد و بی شک با این اقدامات شاهد اشتغالزایی در این بخش‌ها خواهیم بود.

وی یادآور شد: جلوگیری از فرونشست زمین به ویژه در منطقه قروه و دهگلان از جمله کارکردهای زیست محیطی سامانه انتقال آب سد آزاد است.

مجری طرح آبرسانی به سنندج نیز در این بازدید بیان کرد: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که منبع مالی آن تامین شده است، در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.

حبیب الله علی اصغری گفت: این طرح، ۲۷ کیلومتر طول دارد و برای تامین آب شرب جمعیت۷۰۰ هزار نفری این شهر طراحی شده است و از طریق این خط لوله، سالانه ۵۷ میلیون مترمکعب آب به سنندج انتقال می یابد.

کد خبر 38915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha