۲۱ مدرسه در زلزله اخیر خوی آسیب دیدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به آسیب دیدن ۲۱ مدرسه در زلزله اخیر خوی گفت کلاس درس در این مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس از آموزش و پرورش، جواد جنگی روز شنبه افزود: مدیران مدارس در گروه‌های ایجاد شده در بستر شاد به دانش‌آموزان نحوه فعالیت آموزشی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ارزیابی از تمامی مدارس همچنان ادامه دارد و درصورت مشاهده تخریب یا آسیب در مدارس، کلاس‌های همان مدارس نیز به صورت مجازی خواهند بود.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.

همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

کد خبر 38870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha