هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد به هیچ توافقی دست نیافته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس فراکسیون آینده در مجلس عراق تأکید کرد دولت اقلیم کردستان نمی خواهد نفت را به دولت مرکزی تحویل دهد و سفر هیأت اقلیم به بغداد فقط با اهداف تبلیغاتی انجام شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از کرد پرس به نقل از المعلومه، "سرکوت شمس الدین" در این باره گفت: دولت اقلیم کردستان کنترل نفت این منطقه را در اختیار ندارد. زیرا آن به شرکت های ترکیه ای فروخته است و چندین بار این موضوع را اعلام کرده ایم. اما کسی به این موضوع توجهی نکرد.

شمس الدین افزود: انتظار می رفت بغداد، اربیل را به دلیل پیش فروش نفت به عنوان دارایی حاکمیتی به مدت 50 سال مورد محاسبه قرار می داد. اما در حال مذاکره با دولت فاسدی است که به طور علنی دارایی شهروندان کرد را سرقت می کند.

این نماینده کرد مجلس عراق خاطرنشان کرد: حضور هیأت های مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد در راستای اهداف تبلیغاتی و جلب حمایت و احساسات شهروندان کرد است تا اعلام کنند بغداد اقدام به قطع حقوق کارمندان اقلیم کردستان کرده است. این در حالی است که حقیقت، خلاف این ادعاست و دولت فدرال باید نتایج نشست ها و جزئیات و مسائل پیرامونی آن را به افکار عمومی اعلام نماید تا همگان از اقدامات دولت اقلیم کردستان و احزاب حاکم فاسد در اقلیم کردستان اطلاع یابند.

یادآور می شود هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در روزهای گذشته به سرپرستی قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و با هدف دستیابی به توافق درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق به بغداد سفر کرد.

کد خبر 3871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha