اوقات فرغت 540 دانش آموز با نیاز ویژه کردستان غنی سازی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 540 دانش آموز با نیاز ویژه استان در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی رویکرد اصلی در فعالیت های تابستانی را آموزش مهارت های زندگی با تکیه بر شعار هر دانش آموز یک مهارت دانست و گفت: این فعالیت ها به مدت 8 هفته برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

وی افزود: تابستان امسال 18 پایگاه فعالیت های تابستانی به صورت متمرکزدر مدارس استثنایی وغیر متمرکز در سالن های ورزشی وکانون پرورش فکری در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: 8 پایگاه فعالیت های تابستانی در شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، بیجار، بانه، کامیاران، قروه ودهگلان خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، نمایشی و توسعه مهارتهای ورزشی به دانش آموزان ارائه کردند.

محمدی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهمترین فرصت های تربیتی، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای حضور 7 گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر وپسر در تابستان جاری در پایگاه های فعالیت های تابستان انجام شد.

وی یادآور شد: با تقویت مهارت های این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها می توان ظرفیت های ارزشمندی را در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی ،هنری را در آنان شناسایی ودرجهت تقویت آن گام برداشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور و نشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین برنامه های این پایگاه ها عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است اما تربیت و پرورش تعطیل نیست، بیان کرد: برنامه های غیررسمی و بدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد.

کد خبر 38647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha