یک میلیون شهروند کرد سوریه به اقلیم کردستان عراق پناه برده اند

سرویس چهان- بر اساس تحقیق انجمن آوارگان نروژ، از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون، یک میلیون شهروند کرد سوریه به اقلیم کردستان عراق پناه برده اند.

به گزارش کردپرس، انجمن آوارگان نروژ در تحقیقی پیرامون وضعیت آوارگان کرد سوریه، از حضور حدود 1000000 میلیون شهروند کرد سوریه در اقلیم کردستان خبر داده است.

بر اساس تحقیق این نهاد غیردولتی در نروژ، حدود 86000 هزار شهروند کرد سوریه در استان دهوک اقلیم کردستان عراق زندگی می کنند و بسیاری از آنها هیچ گونه اوراق هویتی ندارند.

این نهاد ادعا کرده است حدود 7000 آواره کرد سوریه یا معادل 8 درصد آوارگان به دلیل این که از داشتن اوراق هویتی محروم هستند نمی توانند شغل داشته باشند، مهاجرات کنند و یا ازدواج خود را ثبت کنند.

بر اساس این تحقیق یک چهارم شهروندان کرد سوریه به دنبال خروج از اقلیم کردستان هستند اما مشکلات زیادی از جمله عدم داشتن اوراق هویت مانع سکونت آنها در دیگر کشورهای جهان می شود.

این نهاد مدنی ادعا کرده است یک چهارم آوارگان کرد سوریه نمی خواهند به کشورشان باز گردند اما در اقلیم کردستان نیز با موانعی مانند داشتن شغل، تحصیل و مالکیت مواجه هستند.

در این گزارش اشاره شده است که دولت اقلیم کردستان عراق برای برخی از آوارگان اوراق هویتی صادر کرده است اما این مسئله پذیرش این افراد در سایر کشورها را به دلیل این که شهوند سوریه هستند، تسهیل نمی کند.

کد خبر 37525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha