شرکت اجباری کارمندان دولتی و معلمان مدارس بیتلیس و موش در میتینگ اردوغان

سرویس ترکیه - استانداری وان با ارسال بحشنامه ای کارمندان دولتی و معلمان مدارس را موظف به شرکت در میتینگ اردوغان کرد.

به گزارش کردپرس، بر اساس بخشنامه ارسال شده از سوی استانداری وان، شرکت همه کارمندان دولتی و معلمان مدارس در مراسمی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آن حضور دارد، اجباری شد.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، در نامه ای که از سوی اداره آموزش و پروش وان برای مدارس منطقه احلات بیتلیس و ملازگرد موش ارسال شده است، شرکت معلمان و کارمندان این مدارس در مراسمی که قرار است با حضور اردوغان در روزهای 25 و 26 آگوست در این منطقه برگزار شود، اجباری شد. در این نامه آمده است: «با دستور استانداری، به مناسبت آزادسازی ملازگرد، تمامی مدیران، معاونان و معلمان مدارس به ملازگرد خواهند رفت. تمام هزینه های حمل و نقل و خوراک آنها نیز توسط استانداری تامین می شود. لطفا برنامه ریزی خود را بر اساس آن انجام دهید.»

مراد آتابای رئیس اتحادیه کارکنان آموزش و پرورش شاخه وان، در واکنش به این وضعیت، آن را جرم دانست و گفت: «هیچ استانداری نمی تواند به کارمندان دولت برای شرکت در مراسمی که توسط رهبر یک حزب سیاسی در شهر دیگری برگزار می شود، دستور بدهد و آنها را مجبور به شرکت در آن کند. این هزینه ها نباید از بودجه استانداری تأمین شود و کسانی که این دستور را داده اند و آنهایی که این دستور را به صورت پیام به مدارس ارسال کرده اند، از جهت قانونی مرتکب جرم شده اند.»

گفتنی است، در ماه های گذشته تعدادی از میتینگ های اردوغان به دلیل عدم استقبال مردم لغو شدند.

کد خبر 37322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha