ترکیه برای حمله هوایی به کُردستان سوریه مجوز گرفته است

سرویس سوریه- یکی از فرماندهان ارشد نظامی یگان های مدافع زنان (YPJ) گفت: «ترکیه اجازه انجام هر نوع حمله هوایی را علیه کُردستان سوریه پیدا کرده است».

به گزارش کُردپرس، 《نوژین دیرک》، یکی از فرماندهان ارشد یگان های مدافع زنان (YPJ)، در کنفرانس (خطرات توسعه‌طلبانه ترکیه، بی ثباتی و احیای داعش) که طی دو روز گذشته در شهر حسکه کُردستان‌ سوریه برگزار شد، گفت: از ۱۹ ژوئن جنگ نظامی علیه کُردستان سوریه بصورت علنی آغاز شده است و از ۱۹ ژوئیه، سالگرد انقلاب در شمال و شرق سوریه (کُردستان سوریه)، ترکیه برای گسترش سیاست های توسعه‌طلبانه خود شهرها و روستاهای شمال سوریه را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: ما از سال ۲۰۱۲ ابتدا علیه النصره و سپس ارتش آزاد سوریه و داعش جنگیدیم. ما همه گروه هایی را که ترکیه از آنها حمایت می کرد، شکست دادیم. با وجود اینکه ترکیه عضو ناتو است اما همه این گروه‌ها تحت حمایت ترکیه هستند و آنکارا آن‌ها را آموزش می‌دهد و تسلیحات نظامی در اختیارشان قرار می‌دهد.

دیرک گفت: آنچه که اکنون در حال رخ دادن است، یک جنگ آشکار برای نابودی اداره خودگردان کُردستان سوریه است. مشخص است ترکیه برای حمله به کُردستان سوریه مجوزی دریافت کرده است.

کد خبر 37303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha