تأمین آب مانع بزرگ راه اندازی بیمارستان رازی ایلام / نیاز درمانی مردم متنوع و افزایش یافته است

سرویس ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با عنوان اینکه تأمین نیازهای درمانی مردم از جمله وظایف این دانشگاه است گفت: در شرایط امروزی باتوجه به افزایش بیماری ها ،نیاز درمانی مردم نیز متنوع و افزایش یافته است و متناسب با این نیازها تجهیز مراکز درمانی استان نیز ضروری تر و به امکانات بیشتری نیاز است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمدی در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با عنوان اینکه در سالهای اخیر مراکز درمانی،بیمارستانی و آموزشی استان رشد مناسبی داشته است گفت: هم اکنون 10 بیمارستان ، 13 شبکه بهداشت،67 مرکز بهداشتی و 207 خانه بهداشت و 5 دانشکده پزشکی در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به مشکلات راه اندازی بیمارستان تازه تأسیس رازی اشاره کرد و با عنوان اینکه زیرساختهای داخلی این بیمارستان برای راه اندازی آماده و مشکل خاصی ندارد تصریح کرد: یکی از مهم ترین موانع راه اندازی این بیمارستان تأمین آب مورد نیاز بیمارستان بوده که تهیه و تأمین آن خارج از توان و اختیارات ما است ضمن اینکه کمبود نیروی انسانی نیز یکی دیگر از موانع راه اندازی آن است.

دکتر محمدی در ادامه ضمن توصیه های بهداشتی به زائران اربعین مرز مهران در استفاده از آب و غذای بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری ها خصوصاً بیماری وبا گفت: تاکنون چند بیمار مبتلا به وبا در مرز مهران شناسایی شده که بیماری آنها خفیف بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: میزان تزریق دوزهای اول و د.م کرونا در استان ایده آل و متناسب با دیگر نقاط کشور بوده اما میزان تزریق دوز دوز سوم تاکنون 38 درصد و دوز چهارم نیز حدود 2 درصد و بسیار پایین است.

دلایل کمبود برخی داروها از جمله سرم در بیمارستانها و داروخانه های استان، دلایل اجرایی نشدن برخی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در مهرماه سال گذشته در حوزه درمان از جمله تأمین نشدن اعتبار ساخت چند بیمارستان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خبری بود.

کد خبر 37260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha