ترکیه مرتکب «نسل‌کشی سیستماتیک» و جنایت جنگی شده است

سرویس سوریه- کانون وکلای منطقه جزیره در کُردستان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه مرتکب جنایات جنگی شده است و باید در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگو باشد.

به گزارش کُردپرس، امروز دوشنبه کانون وکلای منطقه جزیره در کُردستان سوریه اعلام کرد، عاملان جنایات جنگی ترکیه باید در برابر دادگاه های بین المللی پاسخگو باشند.

هفته گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه یک مرکز توانبخشی کودکان را هدف قرار داد که در پی آن ۴ کودک کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند‌.

کانون وکلای دادگستری جزیره در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه به اوج اقدامات تروریستی رسیده است و به «نسل‌کشی سیستماتیک» روی آورده است.

در این بیانیه ذکر شده است، ترکیه بلافاصله پس از پایان نشست سوچی و نشست تهران بوسیله پهپاد شهروندان و زیرساخت‌های شمال شرق سوریه را با هدف «بی‌ثبات کردن امنیت منطقه» آماج حملات تروریستی خود قرار می‌دهد.

خدیجه ابراهیم، ​​رییس مشترک اتحادیه وکلای دادگستری منطقه جزیره، به رسانه‌های شمال سوریه گفت: نهادهای حقوق بشر و بین المللی باید برای "توقف این جنایات" اقدام عملی انجام دهند.

در نشست سالانه ای که چند روز پیش در حسکه برگزار شد، کانون وکلای شمال شرق سوریه تصمیم گرفت با کانون های وکلای منطقه ای و عربی ارتباط برقرار کند و جنایات ترکیه در منطقه را به اطلاع آنها برساند و با فشار بر نهادهای بین المللی به دنبال راه حل قانونی برای جلوگیری از حملات ترکیه باشد.

کد خبر 37250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha