پنجمین اهدای عضو در آذربایجان غربی انجام گرفت

سرویس آذربایجان غربی- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پنجمین اهدای عضو سال جاری در این استان با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی اتفاق افتاد تا امکان ادامه زندگی برای یک بیمار نیازمند عضو فراهم شود.

به گزارش کردپرس، ناصر مسعودی در این باره اظهار کرد: با اعلام رضایت خانواده مرحوم "میرکامل عسکرزاده" از اهالی روستای جبل کندی ارومیه که بر اثر خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای حیات بخش این جوان جانبخش ۳۴ ساله در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه اهدا شد.

او ضمن قدردانی از خانواده فهیم و نوعدوست این جانبخش عزیز که با اهدای کبد جان یک نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، افزود: متاسفانه قلب و کلیه‌های وی غیر قابل اهدا بود.

مسعودی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون پنج مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است.

هفته پیش نیز برخی اعضای بدن «زهرا عیدی» که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد. ۲ کلیه او به ۲ بیمار که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد و کبد و قلب این فرد نیز با استفاده از بالگرد برای اهدا به بیمارستان تبریز ارسال شد تا در آن شهر به دو بیمار نیازمند عضو پیوند زده شود.

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

کد خبر 36830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha